fredag 21. desember 2018

Kyllingsaus fra bunnen

Finn gode oppskrifter her! Du kan lage mye godt av kylling. Trenger du inspirasjon? Her får du middagstips fra oss. Vi viser deg hvordan.


Akkurat så enkelt som det høres ut, lager du Bretagne kyllingsaus fra bunnen. Selv min nevø på kan lage denne i blinde og sausen er full av C-vitaminer. Man har ikke spist skikkelig god bretagnesaus om den ikke er laget fra bunnen.


Derfor håper jeg du prøver denne for da tviler jeg på du vil kjøpe posen flere ganger. Når du er ferdig med å steke kjøtt i stekepannen, tar du ut kjøttet og legger det til side. Slik lager du god saus fra bunnen. Lærer du deg disse sausene, trenger du aldri mer bruke pose. Her er ti oppskrifter på hjemmelagd saus til kjøtt, fisk, fugl, pasta og pizza.


Bruk stavmikser så det blir en jevn røre ca sek. Tilsett ss mel og 2. Rør mens det putrer. Kyllingfilet med smakfull saus. Sausen er med å lage susen. Middag ferdig på under minutter.


Stekt brokkolini er godt tilbehør til kyllingfilet. Men med en god saus blir det bra. Problemet er at jeg er et meget dårlig husmoremne som omtrent aldri har lagd en saus fra bunnen av. Bland ingrediensene til bunnen i en food processor eller for hånd. Kjevle ut paideigen til en sirkel som dekker formen og legg den i. Trykk godt opp på kanten.


Prikk bunnen med en gaffel. Har du smakt en skikkelig bearnaise, vet du hvorfor det lønner seg å bruke tid på å lage en saus fra bunnen av. Sett stekeovnen på 2°C. LES OGSÅ: Kalorifattig middag på 1-2-Pass på mengden du spiser.


Silje Bjørnsta som er ernæringsfysiolog og driver siljebjornstad. På tide med kylling igjen – det er lenge sida sist! En enkel middag med ovnsbakt kyllingfilêt, rotgrønnsaker og heimelaga appelsinsaus. Dette er den første gangen jeg har lagd en saus fra bunnen av, men jeg må si at jeg ble veldig fornøy kremet kyllingsaus må jo være det beste som finnes.


Vil dere ha oppskriften på min fantastiske saus? Les videre… Håper dere liker den! Jeg syns ihvertfall at den var kjempego og kommer helt klart til og lage den flere ganger!


Siden det er mange sauser, har vi under sortert dem i kategorier. Victor Ramos fra ISS. Fordel de halve potetene på et bakepapirkledt stekebrett. Ringle over litt olivenolje og krydre med salt og pepper. La potetene steke midt i ovnen ved 2grader i totalt ca.


Tørking gjør råvarene naturlig langtidsholdbare og bevarer næringsstoffene på en god måte. Naturens råvarer - godt bevart! Se TOROs produkter. Hvit saus: Smelt smør, rør inn hvetemel og spe med melk og fiskekraft fra pakken.


La sausen småkoke i minst minutter. Noe av det enkleste å lage er en pai. Bunnen går det an å gjøre ferdig dagen før og sette i kjøleskap. Det aller enkleste er å bruke en ferdig paibunn fra frysedisken. Du steker bunnen ferdig og lager sitronfyllet for seg.


Kinesiske dumplings. Lise Finckenhagen byr på kinesiske dumplings, som er en slags fylte pastaputer. Som en student-kokk med veldig få timer med kniven var jeg først skeptisk til å skulle lage en suppe fra bunnen av. Denne uka feirer kineserne nyttår.


For en tullete bekymring! Godt skrevet og enkelt forklart for en så herlig matrett! Selv om dette var første gangen jeg har lagd suppe fra bunnen av i hele mitt liv, smakte den utrolig godt.


Det enkle er ofte det beste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg