torsdag 20. desember 2018

Nobligan tannverk

Med tannlegevakt for akutt hjelp. Oslo Tannlegesenter er åpent 8-21. Her finner du informasjon om nobligan og stoffets virkning. Forsiktighetsregler En skal utvise spesiell forsiktighet ved behandling av pasienter som er avhengige av opioider, pasienter med kranieskader, pasienter som er i sjokktilstand eller som av ukjente årsaker har nedsatt bevissthet, pasienter med forstyrrelser i åndedrettssenteret eller åndedrettsfunksjonen og ved tilstander med forhøyet intrakranielt trykk. De vanligste bivirkningene er kvalme og svimmelhet.


I overkant av av brukerne får disse bivirkningene. Nobligan er en sterk smertestillende medisin. Mageplager som forstoppelse og oppkast er mindre vanlige bivirkninger.


Døsighet, hodepine og svette er andre ikke helt uvanlige bivirkninger. Tok to nobligan og sobril, det kombinert med det andre gjorde noe, våkna veldig og ignorerte på en måte tannverken som fysisk syntes på trynet mitt. Fikk faenskapen trekt, momentant smertefri annet enn det selvfølgelige ubehaget av å ha et tomrom fylt med gufse der tanna brukte å være.


Hva er den effektive medisinen (reseptfri) mot tannverk ? Eventuellt alternative måter å lindre tannverk på. Fikk ikke time hos tannlege før om ca. Bruk Tramadol er et smertestillende legemiddel som brukes til behandling av moderate og sterke smerter. Det er et morfinlignende (opioid) legemiddel og er bare aktuelt å bruke dersom svakere smertestillende legemidler ikke gir tilstrekkelig effekt eller ikke kan brukes av spesielle grunner.


Bruk Voltaren er et betennelsesdempende og smertestillende legemiddel som tilhører gruppen NSAIDs (ikke-steroide anti-inflammatoriske legemidler) og brukes ved revmatiske sykdommer og ved andre betennelser og smertefulle tilstander i muskler og ledd. Har et voldsomt tannverk og får ikke time før neste tirsdag! Har prøvd ibux, paracet osv, det funker ikke. Sover svært dårlig, klarer ikke konsentrere meg. Hos en liten baby f. Morfin og oksykodon er to sterke opioider.


Begge finnes som depottabletter og ordinære (hurtigvirkende) tabletter. Indikasjonene er de samme for begge to, nemlig sterke smerter – kreftsmerte, kronisk ikke-malign smerte og akutt postoperativ smerte. Og det hjelper heller ikke at Doc av og til tar nobligan mot tannverk , for da går jo dyna som et partytelt i stiv kuling. Vel i natt sov eg i det minste fire ganger, til sammen ca fem timer, så litt ble det da.


Men eg klarte ikke klore meg ut av senga før klokka nærma seg 1 eg som før pleide stå opp rundt kl på kveldsuka. Paralgin forte hjelper ikke for alle. Akkurat som med annen medisin. Min samboer kan ta en halv paralgin forte og slokne på sofaen.


Jeg bruker nobligan , ikke helt det samme men tar mine smerter bedre enn paralginforte. Pralginforte tar smertene mine ganske greit, men jeg merket at det var vanskeligere å ha en dag med mindre abletter eller en dag uten tabletter. Med nobligan er ikke det ett problem, eneste er at jeg har mer smerter men det er kun de smertene jeg har konstant.


Smerte kan ha negative effekter på sosiale relasjoner, søvn, fysisk aktivitet, familieforhold og andre aspekter av dagliglivet. Den analgetiske Kodein vil lette lidelsene under behandling eller healing, og hjelpe deg å opprettholde din vanlige livsstil. Danske jenter og kvinner er bedre beskyttet mot følgene av HPV-smitte enn de norske, indikerer funn fra en ny studie.


Forklaringen ligger i bredere vaksinering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg