tirsdag 2. desember 2014

Får stor mage når jeg spiser

Brukere har fått hjelp mot bl. Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Faça Sua Pré-Matrícula! Når det gjelder økt produksjon av luft så tenker man gjerne først på to tilstander, cøliaki og laktoseintoleranse.


Når jeg spiser frokost utvider den seg med ca.

Jeg har et problem med at magen min blir mye større når jeg spiser eller bare drikker noe. Om morgenen etter jeg har vært på do er magen min ganske flat bare at det går litt utover nederst, men når jeg spiser frokost buler magen min ut med en gang. Så om kvelden er magen min som regel skikkelig stor. En stor andel av mine pasienter blir kvitt ballongmagen når de kutter ned på fiber og karbohydrater, forklarer Eenfeldt.


LES OGSÅ: Spiser du for fort? Det kan også bidra til oppblåshet. Magen tar ikke opp fiber Spiser du mye fiber og karbohydrater klarer ikke magen å ta opp alt.


Men det bør det ikke få lov til!

Selv om du mosjonerer og spiser sunt, kan de være vanskelig å bli kvitt valkene på magen. For mye stress og for lite søvn kan bl. Spesielt etter fylte år setter fettet seg lettere rundt magen, og også hud og muskler blir slappere. Kan jeg spise meg fra en oppblåst mage ? Hver gang vi spiser , sluker vi nemlig en del luft.


Først og fremst ved å skape ro rundt måltidene. Sett deg ne og vær bevisst når du spiser , i stedet for bare å kaste i deg store porsjoner med mat. Får oppblåst mage av alt føler jeg. Våkner ofte med oppblåst mage og masse luft i magen. Oftest blir det ille etter lunsj, da klarer jeg ikke stå rett i ryggen fordi jeg har så vondt i magen.


Lufta er søren ikke lett å få ut heller. Hard i magen er jeg også konstant. Blir spesielt ille ved brødma. Det får man for eksempel ved å spise yoghurt,. Du kan spise deg til flatere mage.


Samtidig er det store og betydningsfulle matvarer i norsk kost,.

Mange får en bedre mage ved å spise spelt,. Om kvelden kan det være veldig ille (skikkelig stor mage ) og ganske vondt. Om dagen, før middag, er det ikke fullt så ille, men absolutt plagsomt og tydelig nok. Jeg merker at jeg blir enda mer oppblåst hvis det går for lang tid mellom måltidene, eller hvis jeg spiser for fort eller for mye til f. Jeg vet ikke helt hva du spiser. Men hvis det for eksempel er frityrstekt mat med mye fett og sal.


Når magesekken, som du kan tenke på som e. Tendensen til å få for mye magesyre opp i spiserøret kan reduseres effektivt med de praktiske rådene som er gitt her så mange pasienter kan bli helt kvitt plagene sine. Noen har imidlertid så store plager at de må bruke syrehemmende medisiner fast, og operasjon kan da også være et alternativ. Jeg sammenlignet med min venninne som er gravi månder på vei, og min mage er større enn hennes. Jeg opplever at jeg får kjempestor mage når jeg spiser brød (eller evt. boller).


Har ikke smerter, ikke økt gassproduksjon eller avføring, men magen blir altså så oppblåst likevel. Dette er helt forferdelig. Jeg reagerer ikke på samme måte når jeg har en diett bestående av knekkebrød. Er det flere som har det slik?


Slik var det etter jeg var ferdig med svangerskapet med førstemann også, så den gangen ble det tatt røntgen, tester for laktose og gluten. De fant ingenting, men jeg ble bedre når jeg brukte laktosefrie produkter. Nå er det slik igjen, jeg har hatt det skik siden fødselen for måneder siden. Jeg har ikke mye fett på magen, og når jeg strammer magemusklene så kjenner jeg at det ikke er langt inn til de. Det er ikke alltid jeg får vondt, men ofte.


Jeg har vært veganer i mange år, men det er først i det siste at magen min har begynt å se så stor ut. Jeg trener både styrke og kondisjon. Jeg spiser et allsidig veganerkosthold.


Fikk til svar at jeg reagerte på mye forskjellig som hvete, gluten, melk, nøtter, lakris og eggehvite. Er veldig frustrert nå. INGENTING jeg kan spise uten at.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg