mandag 15. mai 2017

Sjokolade uten melk og gluten

Sjokolade og Søtsaker du kan gi bort i Gave eller unne Deg Selv. Her er ti interessante fakta du kanskje ikke visste om det brune gullet. Denne sjokoladekaken er svaret. Selv om denne kaken ikke inneholder melk eller gluten er den likevel fantastisk god og saftig, med en dyp sjokoladesmak og et hint av kaffe. Lag ditt eget glutenfrie mel Glutenfri bakst trenger ikke være avansert, og du trenger ikke gå til innkjøp av spesialvarer for å lage denne sjokoladekaken.


Muffins er enkelere å lage enn jeg tror hver gang, og supergode sjokolademuffins uten egg, melk og gluten er det stas å dele med andre!

Jeg ønsket å bake muffins uten egg, melk og gluten til 17. Jeg valgte muffins for å redusere faren for kontaminering. Dersom du kan bruke melk , kan du bytte ut melkefri margarin med vanlig margarin eller smør. Nå som jeg skal være melkefri en god stund fremover er det viktig for meg å finne den perfekte sjokoladen jeg kan kose meg med i hverdagen. Jepp, du leste rett!


Ekte melkesjokolade har et element av salt i seg, akkurat som brunost har, og jeg liker best rismelksjokoladene som er tilsatt litt salt. Det er Organica Couverture Bar, og Naturata Pur. Bonvita og Moo Free er litt flatere i smaken, men veldig barnevennlige.

Og så må jeg jo nevne den hellige gral av sjokolade uten alt, nemlig Booja Booja! Kaka er bakt helt uten egg, melk og gluten , men merk at jeg dessverre ikke har helt oversikt over hvorvidt de øvrige ingrediensene er trygge for eggallergikere. Den enkleste måten å sjekke ut det er å spørre den som er allergisk.


Med andre ord så kan du ha ganske god samvittighet når du spiser den. Varm forsiktig opp under omrøring. Ta kasserollen av platen å tilsett kokos. Legen har satt tiåringen på melke- og glutenfri diett.


Vi er litt i innkjøringsfasen på å finne passende matvarer ennå. Det er bare å glede seg til skiføre, sol, appelsiner og sjokolade ! Men hvilken sjokolade skal du pakke i sekken? De siste årene har påskeeggene fra Freia og Nidar med sjokoladefyll blitt superpopulære. For noen blir det rett og slett ikke påske uten.


Det er tydelig at du ikke vet hva du snakker om, så da bør du ikke uttale deg. Konfekt inneholder ofte gluten , og bør unngås. De fleste med cøliaki tåler spor av (sjekkdette). Nordens største utvalg! Søk Fortere, Bedre og Smartere her!


Sjokoladekake med deilig sjokolademoussefyll og smørkrem.

Smaken av sjokolade er kanskje verdens mest elskede. Kaken er helt uten egg, melk og gluten slik at den kan nytes av de fleste. SJOKOLADEKAKE UTEN GLUTEN , MELK , SOYA OG EGG. Her kommer du til å bli positivt overrasket. Kan en så allergivennlig kake være god?


For at kaken skal være melkefri må du finne en sjokolade som er uten melk , jeg bruker Coop mørk kokesjokolade fordi den er så lett å få tak i og smaker godt uten å være for bitter. Det finnes flere, men les innholdsfortegnelsen! Sjokoladekrem uten gluten , melk og sukker Hanna Fjeldheim Dale Hanna ønsker å inspirere med sunn, fargerik og enkel mat, som gjør både kroppen, magen og sinnet fornøyd.


Med mindre det er sjokolade som inneholder kjeks som f. Så da bør det mest av sjokolade og konekt gå bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg