onsdag 17. juli 2019

Sulten gravid 1 trimester

Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Selv gikk jeg stort sett hele 1. Nyt det, og spis masse god mat, jenter Fint å se at det er sunn mat som står i fokus hos dere også!


Så det ble ikke et problem for meg heldigvis.

Du får håpe det går over Kroppen trenger energi, så du må hvertfall ikke droppe å spise. Ha sunn mat tilgjengelig og forsøk gjerne å få i deg litt mat før sulten slår inn for fult. Men hvis det skal forstette som det gjør nå ender jeg vel med å bli et berg!


Syns det er vanskelig å kontrollere spisingen. Spiser jo kun når jeg er sulten ! Kan ikke forstå at det er normalt å blir så fort sulten. Jeg er en ganske småspist person som fint kan gå en halv dag uten mat.


Hvordan er det mulig?

Jeg kommer jo til å se ut som en ballong innen unge er født hvis jeg skal fortsette sånn som dette! TRIMESTER Man regner starten for mor på første trimester fra første dag av siste mens. I den senere tid har man også begynt å regne fosterets lengde som er fra befruktningen, altså da to uker kortere enn mors. Her på AltforMamma regner vi mors uker, da det er det vanligste. Her er oversikten over de vanligste tegnene på at du er gravid.


Vi har også føyd til nye tegn etter å ha spurt dere på FB. Nå som du er gravid trengs det ekstra folat for å bidra til celledelingen som skjer inni deg. Derfor bør du ta ekstra tilskudd. Det er anbefalt at gravide tar milligram folat daglig. Om du plutselig føler deg unormalt trøtt og uopplagt, kan det være et tegn på at du er gravid.


Dette skyldes at konsentrasjonen av hormonet progesteron stiger i kroppen. Mange kvinner opplever at trøttheten er verst i første trimester og at den avtar etter hvert. Jeg er bare i uke (ca), men føler meg likevel sulten heele tiden!


Og lunsjen jeg spiste for ,time siden er borte forlengst. Er det virkelig mulig, eller er det bare innbilning? Prøver å spise omtrent som jeg gjorde før, bare litt ekstra.


Dette er mitt svangerskap og ingen av de andre har vært på denne måten når det gjelder sult.

Jeg er sulten heeele tiden, spiser sikkert måltider for dagen. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.


Jeg var kronisk sulten i første trimester og skulle bare have mad hele tiden. Vågnede også kl 3-om natten, gik ud tissede og skyllede en håndfuld mariekiks ned med en omgang vand. Kunne ikke sove videre uden mine mariekiks :) Jeg var godt sulten om morgenen, men var nu heller ikke plaget af morgenkvalme (tror nat-snack-kiksene hjalp på det).


Jeg spiser gang for dagen. Ikke egentlig for kvalme, jeg bare har ikke lyst på mat. Jeg kjenner jeg er sulten , men klarer ikke tanken på å spise. Jeg har ikke spydd en eneste gang under svangerskapet! Har noen, noen gode råd å gi?


Trenger alt jeg kan få! Råd om kvalme og uggenhet på natt. For øvrig kan du bli slapp og sliten av alle de samme grunnene som når du ikke er gravid.


Men dersom du i tillegg til å føle deg trøtt, også er svimmel, opplever nedsatt fysisk yteevne, hjertebank, er tungpustet, har hodepine og opplever øresus, kan du ha for lite jern i kroppen, noe som fører til blodmangel, lav blodprosent (anemi). Hva kan du forvente deg i første trimester ? Alt om symptomer, kostholdsrå fosterutvikling, vanlige svangerskapsplager og nyttige tips til deg som gravid. Overgang til nytt trimester representerer også en overgang i svangerskapet ditt, hvor du vil kunne oppleve at nye symptomer oppstår, eller at tidligere plager blir borte. Det skjer selvsagt ikke over natten, men i en overgangsfase.


Fosteret har også inndelte vekstperioder i forhold til trimestre. LES OGSÅ: Slik regner du ut din termin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg