tirsdag 16. juli 2019

Gulrotkake rund form 28

Gulrotkake er saftig og godt, og ostekremen på toppen er uimotståelig! Saftig gulrotkake i langpannekake. Det er sesong for blåbær. Prøv vår deilige oppskrift i dag. Den perfekte sjokoladekaken.


Se oppskriften her. Stek kaken på nederste rille i ovnen ved 175°C i min. Løsne kaken fra formen ved å skjære forsiktig langsmed kanten av formen med en skarp kniv. Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret.


Sett kaken på et passende fat. Oppskrift på gulrotkake i rund form. Med syrnet melk får du ekstra saftig og god kakebunn som alle vil elske. Hvorfor ser du denne annonsen?


Gulrotkake rund form 28

Du ser denne annonsen ettersom nettstedet du besøker til stor del finansieres av annonseinntekter. Noen annonser ser du fordi vi tror de kan interessere deg. Vi antar dette basert på din tidligere aktivitet på Schibsteds nettsteder og apper. Verdens beste gulrotkake , ingen hokus-pokus!


Desidert kaken jeg har laget mest av med velykket resultat hver eneste gang. Mye gulrøtter gjør den saftig og holder den saftig i flere dager. Pyntingen kan varieres etter hva man liker men nøtter er en vinner for min del. Etter ønske fra flere lesere får du her oppskriften på glutenfri gulrotkake i rund form. Kaken er skikkelig saftig, høy, myk og utrolig, utrolig god.


Klikk på bildet for å komme til oppskriften. Forvarm ovnen til 1grader. Miks sammen olje og begge typer sukker og egg til en tykk røre. Bland de tørre ingrediensene sammen med de våte og miks alt sammen. Smør en rund kakeform, ca cm.


Ta den ut av ovnen og løsne den fra formen. Legg en kjøkkenhånkle over. La kaka avkjøle seg helt før du begynner med glasuren.


Kaken var kjempego og heldigvis ville hun dele oppskriften med meg. Kommer jo an på den runde formen din, men halv porsjon passer nok til en stor, rund form. En farlig go saftig og holdbar kake.


Krydret gulrotkake. Stekes i liten langpanne eller springform, cm. Du kan også halvere oppskriften og steke i muffinsformer, ca. Gjennom MatPrat bidrar vi med matinspirasjon, -informasjon og -kunnskap.


Når du dekker en myk gulrotkake med ostekrem og massevis av friske bær og moreller, får du en fantastisk deilig sommerkake! Beregn da litt lenger steketid. Jeg er veldig glad i gulrotkake og skal jeg først lage en kake så skal den være god.


For meg er en god gulrotkake saftig, deilig smak av krydder, gulrot og en deilig glasur. Om du skal bake glutenfri gulrotkake til et mindre selskap kan du bake halve oppskriften og steke den i en liten brødform (cm). Dette er en oppgradering av den første utgaven jeg la ut. Glasuren er laget av hvit sjokolade og kremost. Perfekt å ha med som en god overraskelse på neste foreldremøte eller dugnad i bakgården!


Avkjøl og stikk ut rundinger med et glass i passe størrelse. Den får du til uten meieriprodukter også - tro det eller ei! Denne kaken har jeg servert i bryllup, barndåper, morsdag og andre mer eller mindre merkverdige dager.


Steik midt i ovnen i ca. En slager her i huset. Vart spurt om å laga ei kaka til juleavslutninga i kveld. Kva slag kake eg lagde kunne eg velja. Tenkte med ein gong på at eg ville laga ei gulrotkake.


Søkte på Kvasir og såg bloggen din. Fekk uuutruleg mykje skryt for kaka! Forstår eg godt, for den er jo berre knallgod! Gjorde som ein av dei andre lenger oppe og hadde litt sitron i kremen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg