mandag 21. desember 2015

Glutenfri pizzabunn uten gjær

Problemet med glutenfri pizza og annen glutenfri bakst, som attpåtil er uten gjær , er at resultatet kan bli kjeksaktig og tørt. Dessuten fungerer den som et fint hevingsmiddel – også i annen bakst som ikke er glutenfri. Verdens beste pizzabunn - lavkarbo, glutenfri , uten gjær og eltefri Da jeg prøvde denne oppskriften første gang ble jeg såå fornøyd og bestemte meg for at jeg ikke trenger leite etter noen annen pizzabunn.


Det er enkelt å lage supergod glutenfri pizzabunn ! Pizza har uten tvil blitt norges nasjonalrett, og desverre spiser vi mest av den frosne typen.

Hei og god torsdag! Eg har laga fleire spesielle pizzaer dei siste årene, blant anna pizza med søtpotetbunn og tunfiskbunn. Førstnevnte er mi mest populære oppskrift som matblogger og har falt i smak hos enormt mange, og det gledes! Kjapp og god pizzabunn uten gjær er tingen om du har lyst på pizza NÅÅÅ men ikke orker å styre med noe hevetid og kjevling og greier. Da kan du lage denne, som faktisk ikke er så ulik en gjærdeigsbunn.


Litt mer sconesaktig, men lite nok til at jeg elsket den (jeg er ikke så fan av scones, nemlig). Siden det ikke er gjær i deigen så er den best egnet til tynne bunner, da tykke bunner vil bli litt kompakte og ikke like luftig som med gjærdeig. Noen pizzatips fra meg.

Den beste pizzaen er hjemmelaget, og det trenger ikke være vanskelig å lage sin egen pizzadeig. Glutenfri pizzadeig Verdens beste pizzabunn. Dessuten er det en perfekt aktivitet på kjøkkenet sammen med venner og familie: La alle få legge sine favorittingredienser oppå den glutenfrie pizzabunnen.


Tips for en god glutenfri pizzabunn : - Vannet må ikke være varmere enn grader, såkalt fingervarmt, ellers dreper det gjæren. Omtrent slik at du bare såvidt kjenner det når du stikker fingeren nedi. Deigen skal ikke eltes, bare røres kjapt sammen. Jeg fant en oppskrift på bloggen til Linda Stuhaug tidligere i uka, og siden jeg var fysen på pizza i lunsjen ble det til at jeg lagde meg hjemmelaget pizza til lunsj. Sunnere og grovere pizzabunn betyr mer fråtsing på toppen,.


Mannen min pleier å ville ha vanlig pizzabunn , så ofte lager jeg to deiger, en med og en uten gluten. Men denne pizzabunnen var alle i tvil om egentlig var glutenfri ? De kjente ikke noe forskjell! Denne retten koster Kr: 89. GO GLUTENFRI PIZZABUNN ! Nå er pizza tilbake på menyen og det spiller egentlig ingen rolle om det er fredag eller tirsdag – denne pizzabunn miksen smaker like godt uansett. Gleden var stor da jeg endelig fikk til en god og glutenfri pizzabunn ! Deigen er laget på kassavamel som minner om speltmel, og er i tillegg uten gjær.


Det er bare til å blande sammen mel, salt og natron og deretter ha i varmt vann, eplesidereddik og olivenolje.

Møllerens glutenfri pizzabunn gir deg en skikkelig sprø og god bunn med den rette smaken og det rette utseende som vi mener ikke står tilbake for tradisjonell pizzabunn. Uten hvetestivelse, egg eller melk. Endelig en fersk pizzabunn uten gluten – en smakfull rund bunn perfekt for 1-personer. Den ferske bunnen er ferdig kjevlet ut og deretter rullet sammen på bakepapir.


Bunnen er klar til bruk og trenger bare rulles ut, legges på stekebrettet og fylles med det du måtte ønske. Enkelt og lettvint. Oppskrift: GOD lavFODMAP, glutenfri gjærdeig til pizza, pitabrød eller rundstykker. For deg som er lei av glutenfri soggy, papp- pizzabunn.


Bakst uten gluten- ikke alltid bare bare. Du har kanskje prøvd å bake glutenfri pizzabunn før? Og erfart at det ikke helt funker?


Tradisjonelt lages jo pizzabunn av hvetemel, gjær og salt, noe som blir suksess hver gang. Noe av grunnen til at hvete er så bra i bakst er det høye innholdet av gluten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg