tirsdag 19. januar 2016

Gravid selv om mensen kom

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.

De fleste kvinner vil miste mensen helt dersom det har skjedd en befruktning. Noen gravide kan ha sparsomme blødninger fra skjeden de første 2-månedene. Hvis man er gravid kan man ikke få en skikkelig mens , men man kan få en mensenlignende blødning som virker som om at man har en vanlig mens. Så hvis det er uker siden eggløsning vil testen være positiv om man er gravid. Egget kan jo selvsagt være befruktet, men ikke feste seg i livmorveggen slik at man blir gravid.


Hvis man får en blødning selv om man er gravid vil egget være festet til livmora ja, men man kan blø. Kan jeg være gravid ? SVAR: Hei, og takk for at du skriver til ung.

Du kan slappe helt av. Hei, jeg hadde nylig sex med kompisen min i fylla. Vi brukte ingen form for prevensjon, men han kom ikke.


Du fikk mensen når du skulle og når man får den, er denne blødningen et tegn på at. Gravid selv om mensen kom som den skulle? Var den annerledes enn vanlig, hvor lenge varte den, hadde dere menssmerter, ømme bryst ol. Mensen er dager forsinket.


Og hvor mange ganger fikk dere den? Men andre blødninger kan man ikke gjøre noe me annet enn å ta det med ro og unngå samleie mens blødningen varer. Blør du tidlig i svangerskapet, kan man sjekke med ultralyd om fosteret lever, eller det går an å ta blodprøver hos fastlege med et par dagers mellomrom for å se om nivået av svangerskapshormonet hCG øker eller synker.


Hadde vanlig mens i to mnd når jeg var gravid med nr 2. Vi hadde akkurat begynt prøvinga så fikk positiv test før mensen kom. Hadde jeg ikke visst at jeg skulle teste så hadde jeg nok ikke oppdaget det før jeg var 3-mnd på vei! Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.


Siden du har en kraftig blødning som fortsatt varer er nok dette også et tegn i seg selv om at det ikke har.

Lurer bare på om det er noen her som har fått mensen selv om de var gravide ? Om sushi, hold in-stømpebukser og bassengbading, blant annet. Er bare litt nysgjerrig på dette. Som gravid vil man jo bare det beste for barnet sitt. Vi i helsetjenesten ønsker derfor den gravide velkommen til oss så tidlig i svangerskapet som mulig, slik at vi kan få bli kjent med henne og gi svar på alle spørsmålene hun har. Noen her inne som har hatt mensen og likevell vært gravid ? Har gått 3-kg opp i vekt siden februar ca.


Men gjør det samme, spiser det samme som før :s Bare en tanke som slo samboer i dag tidlig så tenkte å høre om jeg er helt skrullete. Den vanligste årsaken til forsinket mens og negativ graviditetstest, er at dagen for forventet mens er feilberegnet. Selv om du vanligvis har helt regelmessige sykluser, kan du plutselig få en syklus som er lengre enn vanlig.


Dette vil nesten alltid skyldes at eggløsningen av en eller annen grunn kom senere enn normalt. Jeg har ikke opplevd det selv , men jeg hører jo om folk som ikke engang vet de er gravide før de drar på sykehuset med magesmerter og kommer hjem med en baby! Så alt er mulig tror jeg!


Du som ble gravid før mensen kom igjen, eller som har fått mensen igjen etter svangerskap. Har ikke tatt flere tester nei venter modig til lønningen kommer om noen få dager jeg var hos legen igår, der var den negativ, men synest svaret kom litt fort! Rakk så vidt å få på meg buksene igjen før svaret fra doktoren kom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg