torsdag 25. februar 2016

Kattenavn med s i seg

Katt er Norges mest populære kjæledyr, og i dag finnes det rundt 700. Alle katter fortjener å ha et navn. Kattenavn etter personlighet I likhet med mennesker, har alle katter sin egen personlighet.


Derfor kan man gi katten et kattenavn etter personlighet mens den er kattunge, som vil passe for resten av livet. Har hørt at katter bør ha navn med bokstaven s i?

Jeg syns også det er morsomt med ordentlige navn på katter. Ikke sånn Flisa og Pusi og Pjusken (selv om jeg må innrømme at mine katter har hatt sånne navn). Nei, da høres det bedre ut med Nå må jeg hjem og mate Harald og gi han litt friskt vann.


Jeg tenker veldig på navn om dagen og trenger litt inspirasjon. Som ofters er han dog utrolig modig, og da har han navnet Bølle - han er også litt for tøff overfor frk. Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny.


Forslag til kattenavn , både gutt og jente.

Jeg trodde s -lyden bar lengre på en eller annen måte. Som om kattene er mer sensible for denne lyden. Så om de ikke er helt i nærheten av huset når en roper, ville denne lyden nå kattene lenger bort. Jeg mente ikke at katter med s -navn lyder navnet sitt bedre. Etter aktiv leting siden november fant jeg endelig en kattunge jeg ville ha!


Jeg skal hente henne om en måne men veit ikke hva hun skal hete. Han kommer når jeg roper, han er med over alt (til og med på hytta) han liker rutiner og oppfører seg som en småsippet småunge i blant for å bli løftet og stellet med. Han er rampete og leker gjemsel, og vet at jeg har med godis fra handleturen på lørdag (hopper opp på en spesiell kjøkkenstol og sitter pent til han får) Kjøpte sele.


Hvorfor nyser katten min? For mennesker er nysing en normal respons til irritasjon i nesen, det er kroppens måte å kvitte seg med irriterende stoffer i luftveiene på. Disse kattungene vi var og så på bodde VELDIG nært en trafikkert vei, så jeg håper de har lært seg å holde seg unna biler.


Angående navn, så trenger det ikke absolutt å være KATTEnavn fra film og litteratur, da. Det var iallfall det eieren sa. Broren din hadde kule navn på kattene, da.


Som medlem av NRR og FIFé forplikter man seg til å registrere alle kattunger man får i NRRs register, og å selge kattungene etter deres gjeldende regler.

I tillegg er det raser som er midlertidig godkjent. Mange fine navn etter min mening, smaken er som baken, navnet skjemmer ingen er så sant som det er sagt! Personlig liker jeg ikke de gammeldagse navnene ala besteforeldre sine: Ragnhil Dagny, Hallvar Åsmund og den type navn. Men en venner seg til alle navn. Denne spenningen har en tendens til å manifestere seg i overforbruk på gaver.


Jeg føler at det virkelig er tanken som gjør den største effekten på folk, så folk bør fokusere mer på det aspektet at prisen. Mia er nok en tålmodig katt ja, ikke mange ho katter som finnes seg i en energi full åring. Her i huset gjemmer alle ho kattene seg , vist dem hører unger.


Mens hann kattene er mer med på leken me barna, og spesielt en av kattene. Han bare elsker små mennesker, sikkert for han vet det er en vei ut av huset. Eksempler på det er Éomer, horse-mare eller hest-hoppe og Éowyn, som er horse-joy eller hest-glede.


Har selv ikke navn på katten, da det ville vært litt flaut å gå rundt i nabolaget å rope Trixiiiie! Får greie seg med Pus. Det er stilig med dyr som er kalt opp etter politikere eller idrettsutøvere, f. Carter, Clinton eller Ronaldo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg