torsdag 11. februar 2016

Smoothie oppskrift banan

Bestill nå, betal senere, gratis avbestilling, døgnåpen kundeservice på ditt språk. Budsjett til luksus, hoteller og hjem. Gratis avbestilling! Det har aldri vært enklere å dele opp en banan!


Vaskes i oppvaskmaskin. Modne bananer passer nemlig ypperlig til matlaging, i alt fra bakst til mettende smoothies.

Bananer gir en naturlig, søt smak, slik at du kan lage deilige retter uten å tilsette sukker. Vil du ha kakene ekstra saftige kan most banan gjøre susen. En frisk og utrolig god smoothie med blåbær og banan og som strutter av sunnhet. Tilsetter du en spiseskje frokostblanding, så får du i deg ekstra fiber også.


Smoothie bowl som vi på norsk kan oversette til smoothiebolle eller smoothieskål, er tykkere enn vanlig smoothie , spises med skje, og veldig veldig godt! Smoothie med kakao, banan og kaffe Gir deg mye protein og kalsium. Vær med på å gjøre oppskriftene våre enda bedre!


Kom med dine tips og ideer til forbedring her.

Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Del bananen i biter og ha oppi blenderen sammen med friske eller fryste jordbær og appelsinjuice. Kjør til du får en tykk smoothie og hell over i fine glass. Server gjerne med jordbær på trespidd (se bildet). Synes du det er tungt å spise frokost på morgenen kan en næringsrik smoothie være et godt alternativ.


Klikk her for oppskriften. Få flere gode juice-tips fra eksperten her. Men kaffe kan også smake godt i en smoothie.


Bruk både ferske og frosne bær og frukter og lag en frisk og god sommerdrikk, proppfull av vitaminer. Denne oppskriften gir deg ny energi! Min favoritt smak når det gjelder smoothies er helt sikkert jordbær, derfor har jeg samlet flere av mine gode oppskrifter på denne siden. Jeg synes jordbær er så godt fordi det gir en fyldig og søt smak til drikken som er helt unik og spesiell. Perfekt hvis du er litt småsulten.


Eller etter trening. Jeg slukte hvert fall et glass etter trening, og det var ganske så digg. Sammen med avocado og banan har jeg også i spinat, ingefær, sitronsaft, limesaft og litt appelsinjuice.


Jeg bruker en stavmikser til å mikse alt sammen, men du har du en smoothie -maskin så kan du bruke den.

Her får du en smakebit fra den nye boken “Verdens beste smoothies ” skrevet av Kjartan Skjelde og meg. Her kan du se Kjartan og meg besøke TVog “God morgen, Norge” hvor vi lager nettopp kokos- og banansmoothie. Deilig og søt smoothie som er stappfull av antioksidanter!


Blåbær og banan er en supergod kombinasjon i smoothie ! Oppskriften er beregnet på stort glass eller middels store glass. Skrell bananen og del den i mindre stykker. Ha disse i en blender sammen med resten av ingrediensene og kjør det til en jevn blanding. Server smoothien mens den stadig er kald og frisk.


Eg var litt usikker på kva eg skulle kalle denne smoothien… Må jo nesten holde pusten for å sei sjoko- banan -peanøttsmør- smoothie , men pyttsan – det høyres jo digg ut då? Så digg at eg har ete smoothie kvar dag denne veka, sjølv om det pøseregna ute. Hver oppskrift gir glass. Hopp til hovedinnhold.


Drikkes med det samme. Har du smoothie til overs, kan du fryse ned restene i små saftisformer, og ta dem frem på en varm sommerdag! Plukk bær i bøtter og spann! Har du bærbusker i hagen, og klarer ikke spise opp bærene?


Tykkere konsistens? Banan , yoghurt og isbiter gjør konsistensen tykkere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg