onsdag 4. oktober 2017

Fryse brownies

Driver og baker til jul og har kjøpt en toro ferdigblanding med brownies. Om jeg steker den nå og hiver den i fryseren, så må vell smaken og konsistensen være den samme når jeg tiner den? Brownies er fine å fryse og tiner nokså raskt.


Logg inn for å følge dette. De er dessuten kjempefine å fryse.

For å fryse weed brownies , start med nybaktebrownies. Ved å starte med nybakte brownies , vil det opprettholde så mye fuktighet som mulig og holde opp mot tørkeeffekter av frysing. Dette er den beste og enkleste browniesen som finnes!


Lite oppvask blir det også! Eller som dessert, sammen med en bærsaus og vaniljeis. Kaker som egner seg til å fryse gjør dessuten forberedelsene til store festdager vesentlig mye enklere.


Når du kan gjøre det aller meste klart på forhån og kun ha de små detaljene å ta hånd om på selve dagen, blir det mindre stress og mer tid å tilbringe med gjestene. Og hvordan skal man egentlig fryse ned maten?

Vi har sett på hvilke matvarer som tåler å bli fryst ne og er like fine når vi tar dem opp igjen. Og hvilke som helst ikke skal legges i fryseren. I tillegg får du noen gode tips til hva du skal tenke på når du legger mat i fryseren. Dette bør du huske på når du skal fryse mat: 1. Denne uken bakte jeg brownies til juleavslutningen i Samuel sin klasse.


Jeg laget den i stor langpanne, så det skulle være nok til mange. Dessverre måtte jeg gå før kakene ble servert (uhørt!), men Samuel fortalte at innen han fikk forsynt seg, var kaken min borte. Plasser brownies i en lufttett plastpose eller boksen og plassere et ark bakepapir mellom hvert lag.


Forsegle boks eller pose og fryse brownies i opptil tre måneder. Tine dem på disken før servering. Hvordan fryse pot brownies ? Begynn med brownies som er like friske sommulig, så de er så fuktige og myke som de kan være.


La browniesen avkjøle seg, og kutt dem deretter i individuelle betjeningsfirkanter. Prøv vår oppskrift på seig, god og hjemmelaget brownies laget i liten langpanne. Hvem kan vel motstå søt brownie med deilig sjokoladesmak, servert med en kaffekopp eller et glass melk?


Når hverdagen atter er over oss er det tid for smarte og sunne snackvarianter når søtsuget etter feriens glade dager kommer.

Disse raw brownies kulene smaker som brownies med krønsj, og er perfekte å ha å lur i kjøleskapet! Kulene er raske å lage, og det eneste som trengst er en foodprosessor med kniver. Den skal ikke være gjennomstekt, da det er det som gjør akkurat denne kaken så god. Perfekt å lage hvis du skal ha selskap.


Det går også an å fryse restene, og ta dem opp senere. Fordi brownies er bagt med olie, holder de sig rigtig godt, de kan godt holde sig en til to dage. Jeg plejer at bage en stor portion så jeg kan fryse brownies ne på den måde kan jeg altid lige tage et stykke op, hvis jeg er lækkersulten eller hvis der kommer gæster. Er du til mere chokoladekagelignende brownies der er gennembagt, skal denne brownie bages en anelse længere i ovnen.


Vigtigt er det, at de tørre ingredienser sies ned i de våde for at undgå klumper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg