torsdag 5. oktober 2017

Hvordan spraylakkere

Det gjør seg etterhvert som flere deltar, er jo veldig spent på hvordan dette går, sånn egentlig. Lakken frisker opp treverkets overflate og beskytter mot elementene samt fremhever treverkets naturlige skjønnhet. Denne videoen forklarer hvordan man lakkerer forskjellige overflater med Hempels.


Eg har et kjøkken bord og stoler som beiset med mahogony farge. Eg kunnetenke meg å spraymale disse.

Eg trenger tips til hvordan eg skal gå fram, ka må eg gjøre først? Kan du sende meg fargekart og kor kan eg kjøpe Carat? Bor på Karmøy #128578; kan du sende meg mail takk.


Spisemøblene er gammel og har ikke glatt overflate. Snedig at denne tråden skulle dukke opp da jeg akkurat har sprøytmalet kjøkkeninnredning og mange hyller selv. Er selv bil lakkerer og leser daglig om folk som har prøvd og lakke div ting og ikke får til, fordi de ikke fårstår hvordan dette fungerer.


Ei heil lakkering er en omfattende jobb, hvor du bør ha tunga rett i munnen for og få ett pent resultat.

Har sett alt for mange misslykka restureringer pga for dårlig arbied. Lenge siden du har malt? Ny maling krever nye teknikker, her ser du hvordan du behersker den nye vannbaserte malingen.


Er det hakk, ujevnheter eller dype riper i skapene, kan du jevne det ut med sparkel. Dette er det stadiet i prosessen det er smartest å sparkle. Bruk rulle for å få grunning og maling fort og jevnt utover.


Redesign-ekspert Ingrid Aspen gir deg tipsene til hvordan du fornyer putene dine. Slik lager du egen inspirasjonsvegg. Få et unikt og personlig preg i hjemmet med din egen inspirasjonsvegg. Jeg skal i alle fall prøve å gi et godt svar sålenge jeg får svar fra trådstarter. Uansett vet jeg at det beste her har uansett vært å levere inn bilen til fagfolk mtp utflekking av farge.


Jobben var egentlig rask og enkel. Det finnes mange videoer på som gir råd til hvordan man skal spraye og overlappe, anbefaler å se litt på dem. Hvis vi skulle gjort jobben på nytt i dag hadde jeg nok kanskje lagt et par lag mer med lakk enn vi trengte.


Hallo:) God torsdag, snaaaaaaaaaaaart påske:D.

Den nye spraylakke Carat Decoration and Art. Den er vannbasert, tørker fort. Jeg har spraylakkert mye med quick sprayen, og gledet meg til å prøve denne. Her kommer en ny video i serien Ingrids interiørtips, hvor vi har fått Ingrid Gerhardsen fra Ginteriør til å vise seerne hvordan man kan innrede og oppgradere interiøret i hjemmet for en.


Vi tilbyr lakkering – spraylakkering av skapdører, skuffer, vitrineskap, dører etc. Alle typer innredning. Mal med spraymaling. Av og til holder det ikke med vanlig maling, men kan hende du trenger en tynnere og mer hurtigtørrende type, som må påføres i flere lag.


Jeg er så heldig å eie et flott bord som min mann sin oldefar har laget. Det passer ikke inn, men jeg har fått lov å spraylakkere det. Jeg vil gjerne ha det skinnende i sølv. Hvordan får jeg best resultat?


Hilsen trebarnsmor. Det er et trengte som er høyglsnset med lakk. Gamle trapper kan bli som nye ved å pusse dem opp med maling, teppe, nye trinn eller andre enkle grep.


Her får du tips om hvordan du pusser opp trappen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg