mandag 2. oktober 2017

Omskolering lærer

Omskolering lærer

Hei, Jeg er jurist, men vurderer å omskolere til lærer på barnetrinn eller ungdomstrinn. Lærer og lege virker å være omtrent like attraktive yrker i undersøkelsen. På en annen side viser tall fra SSB at Norge kan mangle nesten 20.


Du bruker den faglige, pedagogiske og etiske kompetansen din for å legge til rette for at alle elever kan lære på en best mulig måte. Noen elever kan ha behov for ekstra hjelp, og da skal du bidra til å få laget et pedagogisk opplegg som gjør det enklere for disse barna å lære. Dette kan gjerne gjøres i samarbeid med en spesialpedagog. En lærer støtter barn og voksne i deres læring, utvikling og danning. Som lærer er det viktig å ha gode faglige, pedagogiske og sosiale ferdigheter.


Lærere jobber i barnehagen, grunnskolen, ved videregående skoler, på folkehøgskoler og med voksenopplæring. Jeg tenker litt på omskolering. Hvilke muligheter har jeg som sykepleier? Psykiatri er ikke et felt som interesserer meg, dessverre, men også her finnes det vel mange ulike retninger jeg kanskje ikke er klar over. Når noen blir pushy på omskolering må en huske å si at nav tenker raskeste veien til arbei og komme opp med noen alternativer som f. Avklaring, arbeidsrettet rehab, oppfølging osv.


Og ellers få med at etter en helhetsvurdering finner ikke nav det hensiktsmessig med omskolering. Hva inneholder tiltaket opplæring? Du kan få støtte til.


Helsefagarbeider er for deg som har allsidig erfaring med å gi hjelp, pleie og omsorg, og ønsker fagbrev. Du lærer om fysisk og psykisk helse, kommunikasjon og samhandling og yrkesutøvelse. Dette kurset forbereder deg til teorieksamen for praksiskandidat. I jobb på under år? Ta en kort og yrkesrettet utdanning hos oss.


Studér på helti deltid eller via nettstudiuer. Arbeidstaker har plikt til å medvirke i arbeidet med å utarbeide og gjennomføre oppfølgingsplanen. Dersom en arbeidstaker ikke vil medvirke, vil arbeidsgiver bli regnet som fritatt fra sin plikt til å utarbeide en oppfølgingsplan. Våre dyktige og engasjerte lærere hjelper deg;. Våre rådgivere hjelper deg med å se dine muligheter for omskolering og gir deg råd om etter- og videreutdanning.


Kan bare svare på det jeg vet, og har opplevd. Også må du sitte med lege bekreftelse på at du ikke kan ha samme jobb videre, med andre or du må være ferdig med utredningen. Ros og trygghet er viktige virkemidler i en hver læringsprosess – også omskolering ! Løse oppgaver – med rikelig av tid.


Har seg slik at jeg har jobbet som billakkerer i snart fem år nå, og pga enkelte symptomer jeg har begynt å utvikle vet jeg at jeg ikke har mange år igjen i det yrket. Plages med ting som svie på øynene, hodepine og andre typiske ting på at kroppen min syns den har vært utsatt for nokk l. Regjeringen har også vært klar på at den ikke ønsker å endre reglene for dagpenger, for at det skal bli enklere for arbeidsledige ingeniører å utdanne seg til lærere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg