fredag 23. oktober 2015

Dikt til kommende mor

Et par gode tanker jeg sender din vei, for dette er dagen vi gjør stas på deg, med de egenskapene som i deg bor, er du for meg verdens beste mor. Jeg syns det er dumt at du blir trøtt og sliten av å ha meg inni magen, men jeg har ikke så mye energi, mamma, så da må jeg låne litt av din, og det er ganske slitsomt å bli til en baby skal jeg si deg. Jeg tror jeg får den beste mammaen i hele verden.


Er det noen som har et søtt dikt til en vordende. Dikt til nybakte foreldre?

Last opp fil (opplest dikt , sang, bilde, video) andre sjangre. Morskjærligheten garanterer betingelsesløst barnets liv og deres behov. Det forutsetter hos moren en holdning som vekker kjærlighet til live hos barnet, så det føler: det er godt å leve, det er godt å være en liten gutt eller en liten pike, det er godt å være her på jorden!


Håper at leserne også kan bidra med fine bryllupsdikt – eller dikt som passer til bryllup, brudepar. Jeg personlig synes det er fint å ha med et dikt i seremonien. Det finnes utrolig mange fine dikt å ta av som passer, kanskje til stedet bryllupet holdes, til brudeparet, eller måten feks de møttes på.


Les og nyt dikt på Internett mens De kan! Du er et nydelig lite smykke.

Med dåpsdagen hjertelig til lykke. Ukjent Da mødre ble til Da mødre ble til var tanken ganske klar. For mødre har noe i seg som ingen andre har. De øser av sin omsorg og deler alt de vet.


De viser deg at livet er håp og. Jeg anbefaler at du skriver en liten innledning til diktet , og på Munter. En samling av flere av slike dikt til konfirmasjon kan du kjøpe i nettbutikken Munter.


Hjertlig til lykke med dagen og alt godt for kommende år! I love you more and more. En hvilken som helst mor kan enkelt gjøre jobben til flere flygeledere. Her får du tre dikt som passer til morsdagen: Å vera i livet av Haldis Moren Vesaas, Mor av Hans Børli, og det humoristiske diktet Si at du stapper moren din opp i en koffert av Gro Dahle.


Hopp til navigering Hopp til søk. Hvad skal man have med på hospitalet? Hun er ganske glad i dikt og personlige gaver, og derfor valgte jeg å skrive et dikt til henne, som skal gis når hun skal få vite at hun skal bli oldemor for første gang.


Hvordan oplever andre kvinder det at blive mor ? Jeg bare måtte dele dette med dere! I dag var jeg i 70-årsdag.

Barna til jubilanten hadde funnet dette diktet av Trygve Bjerkrheim. Dette nydelige diktet har Halldis Moren Vesaas skrevet: Vår einsemd Einsemd. Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt.


Omnen sprakar døyvt, gløser raudt i skumringa. Nyfødt dikt , nyfødt baby,. En liten gutt og en liten jente på armen til mor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg