mandag 8. august 2016

Skuffkake rund form

Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Bør jeg halvere oppskriften da?


Først brukte jeg rund form men det ble liksom ikke stekt i midten, nå prøver.

Stek kaken midt i ovnen ved 1°C i 50–minutter. Eplekake i langpanneform og eplekake i rundform. Du kan dobble og bruke stor form. Noen erfaring på steketid i rund form diameter cm? Vend i havregryn skuffkake slutt.


Stikk halvparten av eplebåtene med den tynne siden ned i deigen. Fordel resten av deigen i formen og stikk de resterende eplene med den tynne siden ned i deigen. Jeg fikk prøvd denne i helga – og den ble kjempegod!

Vi lagde den i rund form , og halverte røra. Endte opp med å steke i nesten min. Ofte når vi spiser sjokoladekake ender barna opp me å slikke av glasuren og lar bunnen ligge igjen, men det skjedde ikke med denne kaka #128578; Kjempego og også mørk nok for de voksne. Vi vil ikke bruke dine opplysninger til annet enn dette. Strø til slutt over et jevnt lag med perlesukker.


Oppskrift på saftig og enkel sjokoladekake. I denne oppskriften er det kombinasjonen av natron og syrnet melk, som Kefir eller Kulturmjølk, som er hemmeligheten for å få et godt resultat. Det blir for mye røre, Thea. Kommer jo an på den runde formen din, men halv porsjon passer nok til en stor, rund form.


Smør en liten langpanne eller ildfast form , ca. Bruk en slikkepott til å jevne ut overflaten. Stikk epleskivene ned i røren i et fint mønster. Fortsett å mette røren med epleskiver til du har brukt opp alle. Fyll i sviske kompott og kjevle ut den andre delen og legg den som ett lokk over.


Trykk godt langs kantene. Ved servering has det melisglasur på kaken.

Sjokoladekake i rund form med en smakfull krem med peanøtter. De fleste oppskrifter på sjokoladekaker inneholder kefir eller melk, men det er ikke alltid man har dette i kjøleskapet når man plutselig får lyst til å bake. Jeg tenkte å samle mine favoritt-sjokoladekaker på ett og samme sted. Skoleavslutning, fest i barnehagen, dugnad eller bursdag.


Enklere blir det ikke, her er langpannekaken som alltid funker. Enkel, saftig og god. Verdens beste sjokoladekake i langpanne med glasur. Og best av alt, ikke mer avansert enn at du rører den sammen på mindre enn et kvarter.


Skulle du være så uheldig å steke den litt for lenge vil den saftige sjokoladekremen på toppen redde deg. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca. Slik gjør du: Smør og melk kokes opp. Egg og sukker piskes hvitt.


Bland alt forsiktig sammen. Haes i en smurt langpanne. Strø kanel og sukker over før steking.


Både vaniljesaus og is passer også godt ved siden av – spesielt det siste, dersom eplekaka er litt lun når du skal spise den.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg