torsdag 27. september 2018

Muffins uten egg det søte liv

Muffins uten egg det søte liv

Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg håper du lar deg friste! Jeg deler jevnlig ut flotte giveaways, så det lønner seg å følge med!


Det søte liv har 300. Disse muffinsene er helt uten egg , uten at det har noe å si for smaken. I denne oppskriften har vi tilsatt kakao, men det kan enkelt justeres etter hva dere liker best.


Friske blåbær, eple og kanel, eller vaniljeessens fungerer også veldig godt. Pynt muffinsene med en vanlig melisglasur eller en ostekrem hvis du vil gjøre det lille ekstra. Har du ostekrem til overs kan du legge den i kjøleskapet å bruke den til for eksempel muffins.


Muffins uten egg det søte liv

Oppskriften passer til en stor langpanne, ca. Denne er kjempegrei, og uten egg. Bland alt det tørre i en bolle og bland inn melken litt og litt til en tykk klumpfri røre. Rør deretter inn det smeltede smøret, det må ikke være for varmt.


Fordel røra på muffinsformer, bruk muffinsbrett. Dersom du ikke har muffinsbrett kan det lønne seg å ha litt mindre røre i formene og heller lage flere muffins. Mitt navn er Elisabeth og jeg er en 4-barnsmor fra Trøgstad.


Jeg er ingen kokk, men trives på kjøkkenet der jeg kan koble ut hverdagsstresset litt. Saftige, smakfulle og nydelige muffins uten tilsatt sukker og gluten, som også fint kan lages uten melk. Fyll muffinsformene litt over halvfulle. Sjekk med en bakepinne etter min, husk alle ovner er forskjellige. Muffins er et lite koppformet bakverk i porsjonsstørrelse.


Blåbærmuffins er forbausende lett å lage! Bare å blande sammen ingrediensene og steke. Jeg gikk for en helt oljefri variant, og det som i grunnen tok mest tid var å klippe passe store bakepapir. Mora deres skal ta med lollipop og så søkte jeg litt på nett for å finne oppskrift på noe barnevennlig som var uten egg , og fant denne oppskriften på sjokolademuffins. Laget de nå i kveld og må bare si - de er HELT nydelige!


Fra nå av er det slutt på ferdigmix av muffins her i hus - det er de her som skal lages! En favoritt blant store og små! Smelt smør og tilsett melk. La alt bli varmt uten å koke. Visp egg og sukker lett.


Bland hvetemelet med bakepulver, potetmel og vaniljesukker, og tilsett det vekselvis med melkeblandingen i eggedosisen. La gjerne røren hvile i kjøleskap over natten, da får du ekstra luftige og fine muffins. Hell opp i papirformer på langpanne eller i. Kremosttoppingen lager du rett før du får besøk og brer godt over de gode småkakene.


Muffins uten egg det søte liv

Savner du saftige, deilige kaker uten gluten, melk og egg ? Kaker uten egg , melk og gluten. Derfor har jeg satt sammen mine fem favoritter uten tilsatt egg. Bollene skal stekes på høy temperatur, så man må følge med på at de ikke blir for mørke.


Jeg var skeptisk første gang jeg prøvde, men resultatet var enestående - dette er VERDENS BESTE BOLLER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg