tirsdag 26. mars 2019

Økedøgn flaskebarn

Jeg får det innimellom. Vet at jeg flere ganger har kommet på at før dette har skjedd har jeg kjent et bittelite ubehag nedentil, eller et lite stikk. Ikke veldig vondt, mer sånn at jeg. Dere med flaskebarn - Anonymforum - Skravle.


Fordeler og ulemper ved å amme vs gi flaske. Begge to er barn som bli betegnet som langt fremme eller tidlig med alt. De er aktive, smarte, velfungerende barn og når sykdom herjer rundt oss i bhg eller på skole så blir de veldig sjeldent syk. Så alt det vi hører om flaskebarn er mine to barn levende eksempler på at ikke stemmer.


Men flaskebarn er helt vanlige barn, og oppfører seg som vanlige barn. De gråter og blir sulten, og spiser mer og mindre i perioder. Vil ha trøst og kos.


Uten at de egentlig gjør forskjell på sulten og trøst bestandig. MME har ganske dårlig rykte, og mer enn en helsesøstre kommer med forslag om å begrense mengden mat flaskebarn får. Første mi ble flaskebarn grunnet gradvis nedgang i produksjon og at hun foretrakk flasken etterhvert- begynte med MME pga uvitenhet ang økedøgn , kveldsuro og stabilisering av melkeproduksjon (at sprenger forsvinner etterhvert uten at det betyr at melka blir borte). Andre ble fullammet.


Her bruker hele familien sykkelhjelm. Våre barn bruker ikke hjelm når de var mindre og syklet på 3-hjuls sykkel. De tar automatisk på seg hjelm når de sykler. Dette er rett og slett en vane.


Det har de to minste mi. Så, vi valgte å ikke stresse. Cammm skrev: Kjenner med sånn igjen#128577; Hadde også betennelse i skuldre og følte som om jeg levde i en boble, gjorde absolutt ingenting annet enn å trøste baby. Er som vanlig føler jeg ute i god tid , hehe, men lurer på når man bør avvenne om natta med disse flaskebarna. Står så mye om det å slutte med amming, men tenker det kanskje er litt annerledes med mme?


Hun er mnd nå og vi har ikke enda startet med grøt på noen måte, og det går opp og ned om net. Hvis du er bekymret for om du har nok næring i melken så gå å vei han jevnlig på helsestasjonen, her har de åpen helsestasjon hver onsdag som vi kan komme å veie og måle barnet. Gi eller motta råd om amming, flaskemating eller barnemat. Her møter du andre kvinner som har erfaring med amming eller har gitt barnet flaske.


Kunne sikkert spart et par tusen mer hvis jeg virkelig hadde gått inn for det, men jeg gidder ikke leve på så stramt budsjett når jeg har kjøpt b. Dattera mi er flaskebarn 1, fordi hun nektet å ta pupp rett og slett #128578; På poliklinikken sa dem tilogmed “du har nok fått en unge som foretrekker flaske du. Alle mine har vært flaskebarn , og vi har aldri hatt problemer med nattesøvnen (etter de første månedene med nummer en). En stor flaske med bittelitt ekstra melkepulver om kvelden og de sov seg gjennom hele natta.


Fortsatt påske :) I dag skal vi på besøk og tar beina fatt. Elsker disse fotturene i påsken. Hadde en fantastisk dag i går, med oldemor til Ask. Nattmåltider kan gjøre at barnet ikke våkner grytidlig – skrubbsulten og irritabel på grunn av lavt blodsukker.


Nattamming kan derfor gjøre at du får sove lengre om morgenen. Forskning har vist at ammende mødre får i gjennomsnitt halvannen time mer søvn i døgnet enn mødre med flaskebarn (5).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg