torsdag 28. mars 2019

Salat til lasagne

Nå vil vi ha noe italiensk på bordet! Søker du etter et måltid du garantert blir mett av, så må det bli lasagne. Tilberedningen slår sjelden feil, og metthetsfølelsen varer akkurat så lenge et godt måltid skal gjøre.


Salat til lasagne - Ingredienser: Rucolasalat Stenfrie druer Røde epler Pærer Agurk med litt sitron og pepper over Tilberedning: Bland alt og server til lasagnen. Varm oljen i en gryte. Fres løken til den er blitt blank.

Ha i kjøttdeigen og la den brunes under stadig omrøring. Tilsett champingnon, tomatpurè, hermetisert tomat og vin. La kjøttsausen få småkoke i 3-min. Smak til med Oregano og evt.


På lørdag skal jeg feire min bursdag, og en kompis har tilbudt seg å lage lasagne til alle sammen. Skal servere den med hjemmebakt hvitløksloff og en god salat er planen. Men akkurat nå er jeg utrolig lite oppfinnsom når det gjelder salat.


Blir liksom litt lite spenstig med salat , tomat, agurk og. Kan jeg servere lasagne med salat og brød til i.

Lasange på nyttårsaften - Side - Høytider og. Skjønner ikke hvor greia med salat OG lasagne sammen har kommet fra. I Italia ville man spist salaten til forrett og så lasagnen etterpå. Lasagna er jo bare så godt!


Kanskje noen hvitløksbaguetter til også. Hvis du lager en god bolognese og har rester igjen så er det perfekt å bruke opp restene på en lasagna. Da tar det ikke lange tiden å smelle den sammen, og vips så har du en god middag. Oppskrift på klassisk, hjemmelaget lasagne med kjøttdeig, løk, gulrøtter, ostesaus og rikelig med smeltet ost på toppen.


Server gjerne med en grønn salat til. Se også film for steg-for-steg hjelp til perfekt lasagne. Jeg laget denne til 1 og den ble svært godt mottatt! Vi serverte lasagnen med en gresk salat komponert av min greske onkel, og smakene sendte oss til himmels! Det tok sin tid å hakke opp og steke når det var til så mange, så neste gang hiver jeg nok alle grønnsakene i matmølla.


Den skal definitivt prøves igjen og igjen! Hjemmelaget lasagne er en sikker vinner på middagsbordet både til hverdag og når du får gjester. Her en en klassisk oppskrift på saftig lasagne med kjøttdeig.


Legg lasagneplater, kjøttsaus og ostesaus lagvis i en ildfast form. Start og avslutt med ostesaus.

Dryss over revet ost til slutt. Kjenn etter med en pinne eller spiss kniv om pastaen er mør. La lasagnen hvile noen minutter før servering. Hakk løk og finhakk hvitløk.


Jeg å servere en enkel grønn salat ved siden av. Brun kjøttdeigen i oljen på sterk varme i to omganger. Ha all kjøttdeigen tilbake i stekepanna.


Tilsett løk, hvitløk, hakkede tomater, tomatpuré, salt, pepper og vann. La sausen småkoke i ca. Fetaost, løk, ruccula og soltørkede tomater er must i en god salat til lasagne her i hus. Sett stekeovnen på 2grader. Finhakk hvitløken og løken og ha det samt oreganoen i stekepanna sammen med kjøttdeigen.


La det hele surre sammen i noen minutter. Tilsett resten av ingrediensene til sausen, kok opp og la det småkoke i minutter. Når lasagnen tas ut la den få stå å sette seg litt, server med en frisk salat til. Som jeg serverte her så er det isbergsalat i biter, små kirsebær tomater delt i to, rødløk i skiver, advokado delt i store biter.


Vask og skjær opp salat. Den herlige sausen passer å servere til både grillet kjøtt og fisk. Topp lasagneformen med ostesaus og litt av kjøttsausen. Strø over revet Jarlsbergost. Stek lasagne formen i ovnen på 2grader i ca.


Vi nordmenn kaller hele ovnsretten med pasta, ostesaus og kjøttsaus for lasagne. Men det er faktisk bare pastaplatene som heter lasagne på italiensk. Lise Finckenhagen lager kjøttsaus som skal. Jørgen er utrolig flink til å lage mat, og det at han tok denne på strak arm beviser jo at jeg har en snill og fantastisk bra mann!


Jeg har aldri, og da mener jeg aldri smakt en bedre lasagne i hele mitt liv, og vi har allerede (da mener jeg ikke vi, men Jørgen…kremt) laget denne retten to ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg