mandag 2. mars 2015

Takk til gode kollegaer

Jeg er velsignet med noen utrolige flotte og generøse kollegaer. Dere gjør meg bedre - og jeg er dere evig takknemlig for det. For å legge til enda mer verdi til takk e-post eller brev, er det en god ide å sende en karbonkopi (CC) til hjelperens veileder.


For en e-postmelding, legg inn veilederens adresse i CC-feltet. Takk til C som er et muntrasjonsråd av en annen verden.

Dette bidrar til å øke bevisstheten blant de krefter som er av hvor viktig en ressurs din kollega er til organisasjonen som helhet. Skal du skrive en hilsen til en kollega som slutter i jobben? Da kan vi hjelpe deg med teksten. På denne siden får du en rekke forslag til tekst som kan passe å skrive på kortet til en god kollega. Vi vil også komme med et par forslag til hva du kan skrive på kaken til en som skal slutte i jobben.


Da begynner jo snart julebordssesongen og i den forbindelse skal vi på et ark skrive ned et positivt ord om hver kollega. Jeg har bare gode kollegaer som jeg liker kjempe godt. Men allikevel syntes jeg dette er vanskelig for vil jo gjerne bruke andre ord enn snill og grei osv.

Jeg har en fin gjeng med kollegaer , som hele tiden sørger for at jeg har glass å hekle trekk til. I stedet for å levere glassene til returpunkter, så tar de glassene med til meg. Ofte står det en pose med tomme syltetøyglass, rødbeterglass, sennepglass osv på kontorplassen min.


En takk til gode kollegaer ! Denne jula hadde våre fantastiske kollegaer bestemt at ikke bare avdelingsleder, men også assisterende avdelingsleder og sykepleier med fagansvar (meg!) også skulle få julegave! Vi har lyttet til kundene, og er stolte av å levere en 1-tonns varebil som i tillegg til å se bra ut - både er mer praktisk i bruk og stappfull av smarte funksjoner, sier salgsansvarlig for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge Johnny Løvli. Variasjonen mellom disse formene er gammel.


Skal du holde en tale, eller vil du bare bli inspirert? Se også ord om kjærlighet. Jeg har lenge hatt lyst og behov for denne hyllesten til mine kollegaer gjennom år. Rett og slett fordi dere fortjener det.


Og fordi dere så sjelden får vite hvor verdifulle dere faktisk er. Etter NRK’s program SAS- et skandinavisk eventyr, kan jeg ikke vente lenger. Janne Carlsson var sjef da jeg begynte for år siden.


Gode kollegaer er gull verdt på en arbeidsplass. Men hvordan klarer blir man egentlig det?

Her er egenskaper som gjør deg ekstra populær - og samtidig vil du imponerer sjefen. En venn er til å stole på, hvor som helst når du trenger dem. Men av og til så kommer det onde mørke dager der du trenger en venn. DU er sjelden, ingen har akkurat DINE egenskaper. Derfor ta vare på DINE gode sider.


Gode og støttende kolleger gjør at man takler større. Det er en tid for alt. Nå har tiden kommet. Jeg forlater Norsk Flygerforbun og går over i annen virksomhet.


NF blir en del av LO-familien. Jeg mener det er klokt av NFs styre å tilslutte forbundet til en hovedorganisasjon. Siden vi har jobbet sammen i en mannsalder, NN, NN, du og jeg, vet du at jeg ikke er noen stor taler.


Men siden de har oppfordret meg til å si noen or betyr vel det at jeg er bedre enn dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg