mandag 10. august 2015

Hannhund navn jakthund

Leter du etter et kult hundenavn til hann-hunden? Da har du kommet til riktig sted. Her finner du en alfabetisk liste med mange kule og fine hundenavn til hann-hunden. En av de største informasjonskilder om hunderaser.


Her kan du lese om og sammenlikne over 4hunderaser, se bilder og filmer og dele dine erfaringer. Er du på utkikk etter et kult hundenavn til hannhunden?

På denne siden finner du en alfabetisk liste med mang fine forslag til hundenavn til hannen. Jeg liker navn fra vann og fjell i området der jeg jakter. Veldig vanlig her oppe å kalle hundene etter det. Feks to fjellvann som egner seg som hannhund navn Lanuk og Irgas, på tispe er det Maisa (et fjell) og Leina (et vann) som jeg vet folk har kaldt hundene sin etter.


Her er noen populære norske navn på hunder. Et vanlig norsk jentenavn eller guttenavn kan selvfølgelig også brukes! Noen kaller opp hunden etter et familiemedlem eller en norsk person de liker.


Engelske hundenavn. Noen som har forslag til navn på vår tøffe hundevalp?

Vet det finns en samletråd men den spora helt av og handler ikke om navn noe mer! Rasen er Whippet, ganske lik veddeløpshundene. Flere kjøper jakthund Fete valper lever kortere. Det er 1bokomtaler om hund. Laget en liten liste over de hundenavnene jeg syntes er fine.


Kanskje trenger du litt inspirasjon til navn på din nye valp. Egentlig er jeg veldig for å kalle hunder ved navn fra opprinnelseslandet. Hvis jeg noengang skulle hatt en rottweiler, skulle hun feks hett Gretchen. Jeg skal ha en aussie, og burde dermed finne et amerikansk navn , men hvis jeg skal ha en tispe, skal hun hete Saga, fordi hun vil bli etter en tispe vi aller kjenner med islandsk navn.


Jakthund er et fellesbegrep som benyttes om brukshunder som primært er avlet for oppgaver med å jakte på vilt, sammen med en eller flere jegere. Det finnes en rekke jakthundraser, både for fuglejakt, småviltjakt og storviltjakt. I Norge defineres en jakthund som en hund det er lovlig å benytte til jakt på arter det er tillatt å jakte på. Vi henter en liten Bichon Havanais gutt om noen uker, og har allerede begynt å tenke på navn ! Vi ønsker ikke typiske menneskenavn som Kåre, Gunnar, Bob, Bjarte osv (eller hva nå enn folk kaller dyra sine), eller typiske tøysenavn.


Hva heter deres hund? Vi skal ha tispe, men del gjerne navn på hanner også. Sikkert noen som trenger inspirasjon til slike navn også. Finn ut hvor populært navnet på hunden din er.


Kjemisk kastrering er en metode der kjønnskjertlenes funksjon hemmes midlertidig eller permanent.

I mange land brukes en metode der et legemiddel (f.eks. Neutersol) sprøytes inn i testiklene. Med unntak av den ene hunden min som allerede het Gino da jeg fikk han syns jeg at alle mine har hatt kule navn. Så forstår godt at du vil ha noe spesiellt.


Da jeg fikk Lykke som jeg har nå hadde jeg to andre navn på blokka. Sienna kommer jeg kanskje til å bruke en annen gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg