tirsdag 18. august 2015

Amerikanske sjokolade cupcakes oppskrift

Sjokolade og Søtsaker du kan gi bort i Gave eller unne Deg Selv. Nordens største utvalg! Smaken av sjokolade er kanskje verdens mest elskede.


Dagens kake går til ære for alle fantastiske kvinner der ute som hver eneste dag gir omsorg, kjærlighet og varme til sine nærmeste. Kvinnehjerter skal man ta veldig, veldig godt vare på;-) Derfor har jeg her laget mørke, myke Amerikanske sjokolademuffins som jeg vet alle kvinner vil falle pladask for:-) På muffinsen du ser nærmest på bildet har jeg festet en skjønn, liten, rød.

Oppskrift på cupcakes med sjokolade. Se video som viser pynting med frosting på cupcakes. Forskjellen mellom cupcakes og muffins er at muffins er et bakverk i porsjonsform, mens cupcake er en kake i porsjonsform.


Det er Leif Inge med bloggen matmonster, som har fått tak i oppskriften og han måtte gjøre en byttehandel for å få den og i tillegg love å ikke nevne navnet på kaken. Heldigvis har jeg fått lov til å dele oppskriften med dere, og det er en kjempegod oppskrift som kan brukes både til en stor kake eller til cupcakes , som her. Amerikanske sjokolade muffins Store , deilige, saftige og smakfulle amerikanske muffins, den perfekte lille kosen, i tillegg er oppskriften så enkel og lage att disse kan barna lage helt uten problemer selv.


Når det kommer til cupcakes så er det viktig at de smaker like godt som de ser ut.

Muffins – eller cupcakes , som de kanskje også kan kalles – fra Lise Finckenhagen. Her er det en del som feiler mener jeg. Bringebær og hvit sjokolade i deigen, og ostekrem med sitron på toppen. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter.


Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Kok opp fløte og tilsett grovhakket sjokolade.


Dra kjelen av plata og rør i fløten til sjokoladen har smeltet. Sett sjokoladefløten i kjøleskap noen timer (helst over natten). Smelt smør, og ha det i en bolle. Ha i de øvrige ingrediensene til muffinsene.


Rør inn mel til slutt. Sett muffinsformer på et stekebrett. Deilige sjokoladecupcakes, saftige og smakfulle — som kiler på tunga!

Denne oppskriften kan du bruke som grunnoppskrift, så kan du lage den glasuren du vil og pynte etter fantasien. Det er også med noen forslag til smaksvariasjoner på grunndeigen. Amerikanske muffins Dette er the real thing, ikke de eggedosisbaserte muffinsene vi spiser her til lands ( cup cakes , som amerikanerne ville sagt).


Ingrediensene skal bare såvidt røres sammen for hån og man trenger kun to boller og en sleiv i tillegg til muffinsformene. Hele redaksjonen har laget sin beste cupcakes. Resultatet kommer her i lang serie av grove cakes, cupcakes med bær, sitroncupcakes - og nå kommer en med ostekakelokk! Redigerer Birgitte Øygarden Andresen, sier dette om sine cupcakes : Jeg elsker mørk sjokolade.


Her smelter de sammen i en himmelsk røre, som gjør meg lykkelig. De aller fleste elsker chocolate chip cookies - og det er jo ikke så rart! Myke og litt seige, fylt med sjokoladebiter.


Noe av det beste med å lage cookies er at det er så enkelt å lage, så dette er noe alle får til. Får du ikke tak i sjokoladebiter kan du hakke vanlig sjokolade. V elkommen til cupcakes bloggen! Jeg heter Lotta og er utdannet konditor. Etter år som yrkesaktiv konditor bestemte jeg meg for å gjøre noe helt annet og begynte på skolen igjen, allmennlærer ved Høgskolen i Oslo.


Cupcakes og muffins er ikke det samme nei, cupcakes er orginalt sett litt mindre en muffins, den er også søtere, lettere og luftig og har en eller anna form av frosting på, i cupcakes kan du blandre masse forskjellige smaker også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg