mandag 5. februar 2018

Hva er skuffkake

Alt er testet ut, bakt og smakt av meg. Alle oppskriftene er garantert gode og enkle å få til. Jeg håper du lar deg friste! Jeg deler jevnlig ut flotte giveaways, så det lønner seg å følge med! Det søte liv har 300.


Kos deg med bakingen og smakingen! Og så, til dagens poeng: Anne var frustrert over alle gode husmødre som med største selvfølge svingte opp med ei helt vanlig skuffkake til en hvilken som helst dugnad. Og hva er oppskriften? Hun spurte leserne. Oppskriftene er selvsagt mange.


Hva er en skoffkake? Skuffkake er det samme som langpannekake siden man gjerne skuffer ut stykkene med en kakespade eller en stekespade. Ja for i dag har mor i huset bursdag og da måtte jeg jo lage en kake. Selv om det er flere nye favoritter som kan lages i langpanne - som den nye 17.


Dette er hva jeg kaller god gammeldags snaddermat! Ettersom toppingen på denne kaken er så go liker jeg å ha på ganske mye av det. For at kaken ikke skal bli helt flat, er det derfor lurt å la deigen få tre hevinger.


Jeg kan garantere deg at det er bryet verdt med den ekstra hevingen. Utfordringen med denne kaken er å stoppe spisingen. Chiafrø er supersunne frø, som inneholder massevis av proteiner, antioksidanter, vitaminer, mineraler og sunne fettsyrer.


Frøene sveller opp når de kommer i kontakt med væske, og er derfor populære å lage puddinger av, som egner seg både til frokost og som dessert. Denne skuffekaken er også svært enkel å lage, og passer ypperlig enten du skal ha med kake til dugna skolearrangement eller i barnebursdag. Eller er det skuffkake ? Den egner seg også godt til å fryse, eller du kan gjøre som meg og ta med restene og spandere på fornøyde kolleger. Nyt deilig skuffekake (langpannekake) med en kopp kaffe eller et glass melk. Se flere deilige sjokoladekaker her.


Når kaken er lunken skal den prikkes med en bakepinne eller lignende, glasuren skal renne ned i hullene. Smøret smeltes og avkjøles. Sikt melisen og kakaoen og visp alt til en glatt glasur. Glasuren smøres over kaken mens den fortsatt er lunken. Kaken er best om den får stå 1-dager før den spises, da får den satt seg.


Den er rask og enkel å bake og passer perfekt i ovnens egen langpanne. Server med TORO Kremet Sjokoladeglasur Langpanne og pynt kaken etter bursdagsbarnets eget ønske. Sjokoladekaken er saftig og myk med en barnevennlig smak av ekte sjokolade. Nedenfor har jeg samlet de beste kakene som jeg har publisert på bloggen (i uprioritert rekkefølge). Mine beste kaker.


En saftig formkake med deilig smak av krydder smaker like godt til a nice cup of tea som i matpakken på tur. Server den i tynne skiver som den er , eller med smør og brunost. Du kan også skjære tynne skiver av kaken og servere den sammen med kraftige oster. Skoleavslutning, fest i barnehagen, dugnad eller bursdag. Enklere blir det ikke, her er langpannekaken som alltid funker.


Hva er skuffkake

Enkel, saftig og god. Verdens beste sjokoladekake i langpanne med glasur. Og best av alt, ikke mer avansert enn at du rører den sammen på mindre enn et kvarter. Skulle du være så uheldig å steke den litt for lenge vil den saftige sjokoladekremen på toppen redde deg.


Bruk en ukokt spaghetti, en tannstikker e. Er den ferdig stekt så henger det ikke fast noe fra kaken når du tar den ut - og hvis det gjør det, så steker du den litt til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg