tirsdag 21. april 2015

Cafe sting kake glutenfri

Jeg hadde en kjempegod oppskrift og leverte en kake til Sting. Den gikk av med seieren og ble utrolig populær. Ja, nå er jeg ganske så happy og tilfreds, for nå er både tekst og design til den nye Det søte liv-boken ferdig.


Jeg er SÅÅÅ fornøyd og gleder meg til å vise dere resultatet! Boken inneholder over 2deilige kakeoppskrifter og kommer i bokhandelen i september en gang. Jeg har tenkt å røpe konseptet og tittelen på boken i morgen, så følg med da hvis du er nysgjerrig.

Den andre sjokoladekaken jeg bakte ble en Café Stings. Men denne gangen uten gluten og laktose. Ikke lett når man har mange forskjellige personer i familien med forskjellige allergier, men dette er jo bare en utfordring og det liker jeg jo. Det finnes flere versjoner av oppskriften, og jeg har tatt meg noen friheter for å forbedre en oppskrift jeg fant på nettet. Stingkake kommer fra cafe Sting i Stavanger.


Bakte denne for første gang på Instagram stories for noen dager siden, og hjelpes, så engasjerte mine følgere er! Når glasuren er jevnt fordelt er det fint å lage bølgelinjer i kremen med en gaffel eller et taggete kakepyntverktøy. Riv litt mørk sjokolade på toppen av kaka om du vil, og pynt gjerne med bær eller annen kakepynt.


Fyll og pynt kaken med sjokoladekremen.

Og dryss over raspet sjokolade eller annen pynt på toppen. Jeg laget kaken i en hjerteform, som kanskje var litt mindre enn cm. I følge meg skal det alltid vera ein eller anna form for sjokolade eller kakao i kaker ;) Logisk nok er også sjokoladekaker blant storfavorittane. Har lagt ut oppskrift på den tidligere også, og den er fortsatt den samme.


Her har jeg pyntet den med alt som smaker godt med sjokolade på. Cafe Sting i en annen forkledning enn ellers her. Café Sting , Stavanger: Se 1objektive anmeldelser av Café Sting , vurdert til av på TripAdvisor og vurdert som nr. Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag.


Jeg brukte tipp 1M for å lage rosene, og pyntet med litt strø og perler – enkelt og greit! Dette var en veldig god kake , og det var kjekt å endelig få testet oppskriften. Avkjøl kaken i formen. Ta den ut og fjern bakepapiret.


Til kremen: Ta kremfløte, egg og sukker i en gryte. Del kaken i to bunner. Gi blandingen en oppkok under omrøring. Ta gryten av platen og rør i oppdelt sjokolade til den. Barnekaker lages enten som sjokoladekake eller som marsipankake med syltetøy og krem.


Kaken pyntes som bildet.

Allergener se marsipankake, sjokoladekake. Blandingskrem (kremfløte og vaniljekrem) Sjokoladebiter. Ha litt krem mellom lagene, og resten rundt. Som pynt smelt en plate kokesjokolade med litt smør i (så den ikke blir helt hard når den stivner). La den kjøles ned såpass at den ikke stivner, og sprøyt den rundt kanten på kaka , slik at noe også renner ned langs kanten.


Denne ble laget etter ønske om noe med sjokolade til dessert når vi hadde middagsbesøk på lørdag som var. Sting - kaken er veldig mektig, men utrolig saftig og god. Det er manges favorittsjokoladekake, dog ikke min, men den er veldig god. Jeg lagde en glutenfri versjon av den, og klarte å få den til å bli en kake , men tror jeg misslyktes litt med kremen.


Sting sjokoladekake: Dette er virkelig den beste sjokoladekaken jeg har smakt, den originale oppskriften fra kafeen Sting i Stavanger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg