mandag 27. april 2015

Gravid uke 26 blogg

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Uke : Barnerommet skal males - nå! Gravide skal jo ikke male.

I følge appen min er jeg nå i sjette kalendermåne og graviditetsmåned! Anne bekymrer seg over vektøkningen. I uke tok jeg en blodprøve hos legen, for å få svar på hvilken blodtype babyen har. Du er nå over halvveis i svangerskapet og kan etter hvert kjenne bevegelser utenpå magen.


Les bloggen til helsenorge. FOSTER UKE : Snart vil fosteret åpne øynene, netthinnen er snart ferdig dannet. Tromsø og er alene mamma til Emma Sofie på år På denne bloggen kan du lese om hverdagen vår og ting som.


Det andre trimesteret er snart over, derfor er det på høy tid med en ny gravidoppdatering.

Herlighet, som ukene flyr! Babyen: Severin er nå ca. Om barnet: Reagerer på lys. Fosteret har både våkne perioder og søvnperioder. I begynnelsen av denne uken er fosteret uker gammelt.


Hjernebølger aktiviserer hørsels- og synssystemene, og buklene utenpå hjernen (hjernevindingene) utvikles gradvis fra nå av. Det må gjøres etter uke 26. UKENS PAPPATIPS: Ikke bli fornærmet om din kjære ikke har lyst til å dra på slektstreff med hele familien din, eller holde ut til langt etter midnatt på fest med vennegjengen. Ha respekt for at hun er sliten og trenger ro.


Se video om hvordan det er å være gravid i uke her. Det er cirka centimeter langt og veier rundt 9gram. I uke er fosterets utseende omtrent slik som det vil være ved fødselen, bortsett fra at den lille naturligvis er både mindre og tynnere. I morgen går jeg inn i ny uke.


Jeg er i dag på dag 18 og om tre dager er det kun måneder igjen til termin. I dag veier også baby Ella ett kilo! Kommer som regel hyppigst på kveldene, men gjerne når jeg er ute å spaserer også!

Litt pinlig å gå på senteret, og stikningene plutselig slår til. Tenke seg til at i den voksende magen der befant den lille prinsessen min seg, sukk. Jeg er evig takknemlig for at jeg iallefall dokumenterte svangerskapet mitt med noen ordentlige bilder! Og innlegg med hvordan formen var og hva som skjedde rundt den tiden. Disse innleggene finner dere under kategorien “ gravid ” her på bloggen ! Ansvarlig redaktør: Direktoratet for e-helse.


Fikk du påvist forliggende morkake i uke 1 er vanlig med en sjekk ved ultralyd nå for å se om den fortsatt er forliggende eller om den har trukket seg opp siden livmoren vokser hele tiden. Her kan du lese mer om morkaken. Videoen nederst gjelder fosterets uke som er det samme som mors uke 26.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg