torsdag 25. juni 2015

Fleskepannekaker lavkarbo

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Ketose er en naturlig tilstand i kroppen hvor den forbrenner hovedsakelig fett. Det har vært lite protester på de endringene som har blitt introdusert i heimen med mitt lavkarbo kosthold. Men noen protester på mat som har forsvunnet har det vært innimellom, og den største har vært -lenge siden vi har hatt fleskepannekaker til middag!


Jeg tenkte først at jeg skulle spise bacon og speilegg, men så kom jeg til tenke på lappene jeg lagde tidligere i sommer og dermed ble det en ny oppskrift fleskepannekake på lavkarbo -vis født. Fleskepannekaker er en tradisjonsrett her i Norge. Om en er vant med søte pannekaker, så blir dette tunge greier, men er faktisk bedre enn det høres ut. Er det vanskelig å snu pannekaka, så la den bare steke gjennom før den brettes og legges på tallerken. Mer om LCHF finner du du tar en titt på lenkene jeg har lagt ut litt lenger ned på siden.


LCHF-kostholdet inneholder lite karbohydrater og rikelig med fett. Pannekaker er kanskje det mest populære vi kan servere til middag. Det tar litt ti men belønningen er blide fjes rundt bordet. Bytt ut noe av hvetemelet med sammalt hvete, og du får mer mettende. Oppskriften gir verdens beste pannekaker, så pass på å lage nok pannekakerøre.


Server med syltetøy, rømme, bacon, flesk, brunost eller sukker. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor.


Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca. Eg vil tru pannekaker på middagsbordet er populært hos fleire om dagane? Eg har laga en pannekakeoppskrift med litt meir næring enn den tradisjonelle. Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.


Istedenfor å steke pannekaker enkeltvis, kan du lage én stor i langpanne. Her er en oppskrift på ovnspannekake med bacon og eple. Lavkarbo blogger som priser trenden, viser generelt kun oppskrifter bassert på kjøtt og egg. Vår versjon ble lagd med bacon, men fyldige greier for det. Et lavkarbo kosthold har gått fra å være en ide om lavere karbohydrat innhold i kostholdet til å bli tilnærmet 0. Da et anbefalt lavkarbo kosthold faktisk inneholder karb.


Har lest litt svenske blogger i det siste, og der er det mye snakk om kasoplätter eller cottage cheese lapper. Testet nå i kvel og nam! Glutenfrie og sukkerfrie pannekaker!


Jeg heter Kristine Weber og jobber som online coach, kostholdsveileder, matblogger og forfatter. Vær med på å gjøre oppskriftene våre enda bedre! Kom med dine tips og ideer til forbedring her.


Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg