onsdag 4. juli 2018

Helside ørret i ovn

Lagervarer leveres neste virkedag. Kjøp Ovn hos WhiteAway. Forvarm ovnen til 2grader. Fjern gjeller, vask fisken godt og skrap skinnet.


Tørk fisken med kjøkkenpapir og kutt 4-dype snitt på hver av sidene på fisken. I hvert av snittene strøs litt salt, trykk forsiktig ned i snittene en liten bit med smør og en kvast dill. Resten av dillen fordeles i buken på hver fisk. Helside laksefilet stekt i ovn med einerbær, cayennepepper, grønn pepper og sitron. I dag skal du få en enkel oppskrift på helstekt ørret.


Min fisk var kg og sto i ovnen i minutter. Det varierer nok litt fra ovn til ovn , sjekk når fiken slipper benet inners ved ryggen, da er det ferdig. Jeg har en fin ørretfilet i kjøleskapet som jeg skal ha til middag i dag. Jeg tenkte at jeg skulle tilbrede den i ovnen , men vet ikke helt hvordan.


Jeg vil ikke lage den i pose tror jeg, for jeg vil ha den stekt og ikke kokt på en måte. Skal jeg bruke en ildfast form da kanskje, men skal jeg putt. Kjetils beste ørret i ovn. I ovn er det også ved 2grader varmluft, hvor du stiller bakken eller laksen på sølvpapiret på en bageplade.


Både i grill og ovn er stegetiden minutter, og du skal ikke tilberede den mere, da den så bliver lidt fiske-træls i smagen. Følger du opskriften får du en laks, der smager helt perfekt, og ikke af fisk. Hvordan bake en hel ørret i stekeovnen Her viser Marit deg hvordan du baker en hel ørret i ovnen. Hel ørret tar seg godt ut på et koldtbor og kan gjerne lages ferdig dagen før.


Legg fisken i langpannen og dekk med folie. Fremgangsmåte på ovnsbakt ørret med vårløk: 1. Legg ørretfileten (du kan også bruke laks) i en ildfast form og ha over olivenolje, salt, pepper, sitronskall og kuttet vårløk. Sett stekeovnen på 1grader. Bakes i stekeovnen i cirka minutter.


Ved servering topper du den ovnsbakte ørreten med yoghurt og oregano. Lag en blanding av smør, hakket persille og sitronsaft, og fordel dette i buken på fisken. Pakk inn fisken og legg den i en langpanne. Nå har vi to muligheter: Ørreten kan tas ut av ovnen og avkjøles litt før skinnet fjernes ved hjelp av en liten spiss kniv. Server ørreten med agurksalat, grønnsaker og seterrømme.


Tips: Du kan fint bruke fryst ørret. I denne videoen demonstrerer Marit Røttings Wetlie hvordan man baker ørret i ovnen. Saken ble opprinnelig publisert på Klikk. Hel ovnsbakt ørret med Geraldinesmør norsk fisk med fransk smak. I min familie har det blitt en tradisjon å servere hel fisk på 1. Denne sommerlige klassikeren er overraskende lett å få til.


Fyll gjerne fisken med krydderurter og sitron, og server med enkelt tilbehør som kokte poteter og en frisk salat. Hvorfor ser du denne annonsen? Du ser denne annonsen ettersom nettstedet du besøker til stor del finansieres av annonseinntekter. Noen annonser ser du fordi vi tror de kan interessere deg.


Vi antar dette basert på din tidligere aktivitet på Schibsteds nettsteder og apper. Pakk fisken i tykk aluminiumsfolie, helt tett, skal fisken på grillen bruk dobbelt ark med folie. Legg i langpanne eller på varm grill med skjøten opp. Ta ørreten ut av ovnen og avkjøl litt før skinnet fjernes ved hjelp av en liten spiss kniv. Oppskrift på en form med grønnsaker og laks i ovn.


Lakseformen gjør seg selv i stekeovnen, mens du gjør andre ting. Dette er en gjenoppskrift som er laget for å bruke opp mest mulig av maten og unngå å kaste mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg