tirsdag 12. september 2017

Fjerne visdomstann narkose

Trekk din visdomstann smertefritt. Bli kvitt din visdomstann. Har du problemer med din visdomstann , tilbyr vi deg akutt time i dag.


Vi kan undersøke din visdomstann og diskutere behandlingen med deg. Vi fokuserer på smertefri behandling, og har lang og bred erfaring. Jeg skal ikke fjerne tenner,men siden det er flere som får narkose under inngrepet så lurer jeg litt.

Da jeg fjernet en visdomstann på sykehuset,fikk jeg ikke narkose og jeg hadde absolutt hatt behov for det. Det er veldig vondt. Trekking av en visdomstann med lokalbedøvelse tar ca minutter.


Ved behov kan du få et legemiddel som heter benzodiazepin, som virker beroligende. Kan man få visdomstann som åring? Kan jeg ha nesepiercing på plass ved operasjon av visdomstann ? Vanligvis syr vi et par sting.


Vi legger en antibiotikatampong i hullet etter tannen (bare i underkjeven).

Denne må du fjerne hos egen tannlege etter maks dager. Visdomstenner i overkjeven har ofte samlede røtter og krever sjelden større kirurgisk inngrep. Som hovedregel er en visdomstann i overkjeven lettere å fjerne enn en visdomstann i underkjeven.


Betennelse i en visdom tann kan gjøre veldig vondt, men selve behandlingen med å fjerne visdomstann er en smertefri operasjon. Ved fjerning av en visdomstann brukes lokal bedøvelse og et lite kirurgisk inngrep. Kirurgisk inngrep for og fjerne visdomstann , noen som har vært gjennom. Du trenger derfor ikke komme tilbake til klinikken for å fjerne disse.


Komplikasjoner: Smerten og hevelsen skal fra andre til tredje postoperative dag gradvis avta. For mitt vedkommende er det ingen tvil, jeg vil ikke ha narkose uten at det er høyst nødvendig. Med mindre du skal bytte store deler av ansiktet tror jeg ikke det er nødvendig. Skulle jeg senere en gang trenge å fjerne en visdomstann igjen ville jeg ha gjort det uten større gruing.


Ang sprøyten som er det ubehagelige, lukker jeg øynene og tenker på noe annet. Senere knaking, braking, og andre ulyder vet jeg at ikke fører med seg smerte, man er jo bedøvet. Kirurgisk fjerning av tann er nødvendig dersom tannen ikke ligger tilgjengelig. Med det menes at tannen ikke har brutt helt frem, eller av annen årsak ikke lar seg trekke på vanlig vis. Da er kirurgisk fjerning av tannen langt mer skånsomt.


En visdomstann blir kun fjernet i tilfelle av at den gjør skade.

Hvis du opplever et vedvarende problem med en visdomstann , er den beste behandling oftest å fjerne visdomstannen. Et supplerende røntgenbilde kan vise hvordan dine visdomstenner er plassert i kjeven. Helt smertefri, kirurgisk fjerning av visdomstann hos våre tannlegespesialister.


Vi har flere muligheter for bedøvelse under kirurgiske inngrep. Du vil ikke føle smerte. Ofte vil lokalbedøvelse være tilstrekkelig, men vi kan også legge pasienter i narkose ved behov.


Tannbehandling under narkose må planlegges med stor nøyaktighet. Om du er frisk og ikke har store helseproblemer går det som oftest bra med narkosebehandling. Vår narkoselege bedømmer om du kan få narkosebehandling hos oss. Narkose og sedasjonsbehandling er kun å anse som en del av behandlingen av din tannlegeskrekk.


Jeg sliter med kjevelås, så jeg klarer ikke holde kjeven oppe for lenge av gangen, og jeg overlevde en operasjon uten problemer. Hei, Forrige onsdag morgen opererte jeg ut en visdomstann i underkjeven. Jeg har fulgt rådene i etterkant, bla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg