fredag 29. september 2017

Svir når jeg har samleie

Jeg sliter med smerter under samleie og da spesielt mot urinrørsåpningen og bak mot perineum. Jeg har vært hos legen flere ganger for dette, også hos spesialister men det eneste tipset jeg får er å bruke mer glidemiddel. Da jeg påfører glidemiddel svir det, og jeg har testet ulike typer, som lilla durex, glidemiddel med smak og.


Jeg har ingen mulighet for å stille diagnose, eller å si helt sikkert om hvorfor det svir i skjeden når du skal ha sex (i betydning samleie ), men jeg velger å svare med en liten liste over. Jeg klør og det svir i underlivet etter å ha hatt ubeskyttet sex.

Det svir fortsatt å tisse, ømt å tørke meg. Burde jeg være bekymret? Hva kan jeg gjøre med at det er så vondt å ha samleier? Hvorfor svir det hele tiden i underlivet?


Samleie svir og svir og svir. Takk for at du kontakter Ung. Det er dessverre ikke mulig for meg å gi deg en sikker diagnose, det er det bare en lege som kan gjøre.


Jeg er en kvinne på år som i det siste har hatt smerter under samleie.

Smertene går i all hovedsak ut på at det svir og brenner ved penetrering - selv når skjeden er våt - brenningen kan kjennes lenge etterpå. Når alt er grodd og tilsynelatende er ok - kan man allikevel se at penishodet er noe rødlig rundt nederste del - som om man kan se at noe vil skje dersom den utsettes for friksjon. Ser ikke veldig unormalt ut, men man ser at det er noe her som muligens ikke skulle vært. Igår hadde jeg siste samleie , med kondom - like etter oppstår to. Du bør sjekke litt rundt omkring om du synes du har symptomene som ligner på vestibulitt og da få sjekket deg for det om du ser at du har de symptomene.


Også kan jeg bare si at jeg har blitt ti ganger bedre etter bare mnd på Ekgrens medisiner. Nå har jeg imidlertid kuttet medisinene fordi jeg har blitt så bra. Dette er ikke noe som ofte skjer, det kan gå opptil et halvt år mellom hvergang. Det er aldri ved samleie , bare når det er egenhjelp.


Hei jeg er en jente på år som har kjæreste. For noen uker siden begynte jeg å revne når vi hadde sex. Noe jeg har hatt tidligere). Noen ganger har jeg mye utflod mens andre ganger har jeg ingenting.


Finn laveste nettpris her. Når du har hatt sex kan du oppleve en brennende, stikkende og sviende fornemmelse, både under akten, men også i timene etter. Svie etter samleie.

Den sviende fornemmelsen kan gi en følelse av hele tiden å måtte tisse etter endt samleie – uten du rent faktisk skal det. Og hvis du har opplevd svie etter samleie er du avgjort ikke alene. Det er mange jenter som opplever å ha svie når de tisser. Hvis du har hatt sex uten kondom kan du ha blitt smittet med klamydia, mykoplasma eller gonore. Det kan være utrolig plagsomt.


SVAR: Hei jente 15! Så fint du spør om dette. Mange jenter opplever smerter og ubehag når de har samleier eller etterpå og da er det fint å be om hjelp så fort som mulig når en får problemer.


Når jeg og samboer har sex så svir det ikke, eller gjør vondt. Men når han kommer inne i meg, så svir det helt utrolig mye lenge etterpå. Jeg klarer nesten ikke å gå, så ille er det! Er dette noe flere opplever?


Det er ikke røff sex heller slik at jeg får rifter. Selv om det kan være mange årsaker til svie, anbefaler jeg. Har du hatt urinveisinfeksjon kjenner du til akkurat dét ubehaget.


Men har du nok kunnskap om alle de andre symptomene? Mange opplever svie ved vannlating når de får urinveisinfeksjon. Kvinnens rifter og klipp starter vanligvis å gro etter én til to uker. Blødningen minker, og de fleste slutter å blø i løpet av den første måneden.


Da har stingene fått tid til å gro, og det ikke er risiko for infeksjon i livmoren, skriver Nettdoktor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg