torsdag 2. august 2018

Heklet sjal bestemorruter

Enkel og billig handel på Cellbes. Stort utvalg av Sjal. Lær deg å hekle bestemorruter på få minutter! Alle varer på lager!


Ta en titt på videoen og se hvordan du kan klare å hekle slike søte ruter!

Snart kan du lage et lite teppe! This feature is not available right now. Please try again later. Jeg elsker bestemorruter og har laget utrolig mye med denne teknikken. Her er en detaljert fremgangsmåte med masse bilder.


Husk at du kan klikke på hvilket som helst bilde for å forstørre det. For english readers: Visit Jenn Poorts blog Color´n Crochet and Dream, for how to make a granny square with daisies.

Bruk garntype etter ønske og behov, så mange fargar du vil… og heklekrok som passar til garnet. Use the yarn you like (cotton or wool) – as many colours as you like, and a crochet hook that matches the yarn. Anna Oslo, Oslo, Norway Jeg liker å drive med håndarbei er ganske erfaren med strikkepinnene og med toving, nybegynner med nålefilting og hekling-men lærer stadig nye triks. Oppskrift på bestemorruter.


Her er min oppskrift på heklede bestemorruter ! Hemmeligheten er å feste trådene underveis. Da slipper du den kjedelige jobben med det tilslutt. Finn garn i passende tykkelse og matchende farger.


Ull passer best til hekleteppe. Du trenger stoppenål, heklenål og saks. Bli klar til våren med dette vakre virus sjal. Garnet består av tynne tråder som ikke er spunnet - det gjør garnet helt perfekt til dette prosjektet.


Så langt har jeg heklet en bestemor om dagen. Fem dager og fem lapper, så jeg er i rute. Jeg endte opp med å bruke kunstvevgarnet mitt, og siden jeg ikke har så mye av det, blir dette kanskje ei pute til vår grønne sofa.

Annonse: Retromasker. Dette er Tine Solheims tredje bok, og denne gangen har hun funnet inspirasjon i gamle historiske mønstre. Her finner du 1hekle- og strikkeoppskrifter til kvinner, menn, barn og ungdom.


I denne DROPS video viser vi en vanlig måte å montere bestemorruter sammen på. JA, jeg forsøker iallefall å hekle meg innpå mens året enda er ungt, For hvis rutene er små nok, SKAL det gå uten at det blir altfor TUNGT ! Noe foretrekker å sy dem sammen etterpå, eller hekle dem sammen med fastmasker og noen he. Det er jo mange måter å montere tepper på. Eg har fått spørsmål om mønster på sjal av halv bestemorsrute.


Her kommer en oppskrift på et heklet sjal som jeg håper at dere vil like! Dette sjalet er veldig enkel og raskt å lage. En dame som heklet dette sjalet laget det på en kveld!


Dette heklede sjalet har fått navnet “Lavendeldrøm” på grunn av de herlige lillafargene. Selv om sjalet er varmt og godt, så gir fargene en følelse av sommer. Jeg har heklet et sjal , og det er bare MITT! Min erfaring er at når mønsteret er for enkelt, blir jeg ukonsentrert og gjør feil.


Men jeg kom meg igjennom tilslutt! Smekke til ungdom og voksne fra Husflidsprodukter Ellen Hov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg