torsdag 30. august 2018

Gravid uke 22 blogg

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Jeg har lyst til å oppdatere dere uke for uke i dette svangerskapet, eller i hvert fall vil jeg prøve å få det til hver uke #128578; Forrige gang gjorde jeg det ikke fordi jeg var bekymret for at alle de som ikke er gravide eller overhodet ikke er interessert, skulle bli lei. Tromsø og er alene mamma til Emma Sofie på år På denne bloggen kan du lese om hverdagen vår og ting som. Heisann kjære lesere.

I dag har jeg gjort en helt ny ting, jeg har spist frokosten min på kjøkkenet med kjøkkenbordet som nesten aldri er i bruk med mindre vi spiser middag som inneholder poteter. Gravid uke til 26. Du er nå over halvveis i svangerskapet og kan etter hvert kjenne bevegelser utenpå magen.


Fosteret har både våkne perioder og søvnperioder. I følge Babyverden. Magen vokser og vokser, og per nå er den større enn da jeg var gravid med Lilja. Lepper, øyelokk og øyenbryn er nå mer distinkt.


Det vi glemte å si forrige uke , var at cirka i uke er jentefostres livmor allerede ferdig utviklet.

Nå i uke begynner testiklene, som dannes oppi magen på babyen, å komme nedover i lyskekanalene og mot pungen. Men det er ikke alle som fødes med begge testiklene på plass, men hos de fleste skjer denne utviklingen i fosterlivet. Livmoren presser innvollene dine opp og til siden.


Hormonene gjør at all glatt muskulatur slappes av, og dette kan gi deg halsbrann og sure oppstøt, i tillegg til treg mage og forstoppelse. På grunn av at man i denne perioden er disponert for tannkjøttbetennelse, er det lurt å være nøye med tannpussen nå. Hvis du har vært kvalm, vil du kanskje oppleve at dette gradvis går over. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering.


For min del så går dagene ofte sakte siden jeg er dårlig, men ukene og mnd går ganske så fort. Med en aktiv åring i huset så rekker jeg jo ikke å kjede meg, så jeg kan jo forestille meg hvor mye liv det blir med to i huset. Hola and good morning people! I går postet jeg endelig en ny gravidoppdatering på , og tenkte derfor å dele den her med dere også.


Pluss: For hver dag blir det mer og mer virkelig at vi skal få en liten lillebror i gjengen. Hva skjer med kroppen din når du er gravid i uke 22. Vi gir deg fakta om fosterets utvikling i uke samt om hva som skjer med kroppen din.


Mye av blodet som sirkulerer i kroppen din, blir nå transportert til livmoren for å bidra til fosterets utvikling. Hvil oftere og lev livet i et litt roligere tempo. Velkommen til min blogg !

Mitt navn er Lena, jeg er gift med Tommy og sammen har vi våre to små herlige skatter. Siden babyen drikker fostervann, så hender det også at de begynner å hikke. Joakim ligger og sover ved siden av meg, mens jeg våknet for lenge siden.


Før jeg ble gravid var det alltid jeg som sov lengst, men jeg våkner tidligere og tidligere for hver uke og har egentlig ganske mye energi om dagen. Jeg har ikke lagt ut noe gravidoppdatering her på noen uker , rett og slett fordi det ikke har skjedd så mye. Treg mage og halsbrann er vanlig. Uke 23: Nå bikker vekten av babyen snart en halv kilo. Hos oss finner du bra og ekte mammastoff om graviditet, amming, fødsel og småbarnslivet.


Vi er et mammakollektiv og tilsammen har vi født over 1barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg