torsdag 30. august 2018

Gulrot cupcakes

Jeg er utrolig glad i valnøtter, derfor foretrekker jeg masse valnøtter i mine Gulrotcupcakes , men hvis du vil ha cupcakes uten nøtter, er det bare å sløyfe dem. Moren til en venninne av meg lurte på om jeg kunne bake cupcakes til henne. Det sa jeg såklart ja til, og denne gangen ble det gulrot cupcakes med cream cheese frosting. Vend revet gulrot forsiktig inn med en slikkepott.


Stek muffinsene på 1°C i ca. Avkjøl kakene på rist.

Brekk sjokolade i biter eller finhakk den. Ha den i en bolle eller skål og smelt sjokoladen over vannbad. Pass på at sjokoladen ikke blir for varm.


Pisk romtemperert smør og melis til det er litt luftig. Utrolig saftige og gode gulrot cupcakes , toppet med philadelfiakrem og pyntet med sølvkuler. Visp sammen sukker og solsikkeolje.


Finhakk valnøttene og riv gulrot. Hell glasuren over i en sprøytepose, eventuelt ha den i en plastpose som du skjærer et lite hull i det ene hjørnet på.

Fordel glasur utover kakene, og pynt med nøtter eller gulrot. Bland det godt sammen. Legg en iskremskje av blandingen i hver muffinsform og stek det i midten av ovnen på 1grader i cirka minutter.


Miks ingrediensene godt sammen. PREPARATION METHOD Muffins. Rør inn egg, så oljen, ananas og gulrøtter. Disse gulrot cupcakes er veldig saftig og gode og hemmligheten er å ha både revet gullrot og revet eple og små hakket vallnøtter i røren.


Disse cupcakes kan spises ute fyl på toppen og holder seg saftig i flere dager. En favorit bland mine venninner. Jeg laget gulrot muffins etter din oppskrift i går og de blei veldig gode. Hakket noen mandler og hadde i tilslutt (det er en vane jeg har, hakker noen mandler eller nøtter i nesten all bakst).


Jeg bruker også Odelia norsk kaldpresset rapsolje for baking den er ikke så fet som mange av de andre, mine muffins blei myke og saftige. Oppskrift på cupcakes med ostekrem gir ca. Forskjellen mellom cupcakes og muffins er at muffins er et bakverk i porsjonsform, mens cupcake er en kake i porsjonsform. Gulrot cupcakes 24. Til ca cupcakes.


I det siste har jeg hatt noen bakerunder for å finne den optimale oppskriften på gulrotcupcakes. Ha i gulroten som er klemt fri for vann.

Sett maskinen på full speed i sekunder og STOPP ! Stekes i nedre del av ovnen på 1grader. Recipe in english ! De siste ukene har jeg laget gulrotkake og cupcakes flere ganger uten å bli helt fornøyd med resultatet. I dag gjorde jeg et nytt forsøk og nå har jeg funnet hva jeg søkte #128578; Lette, saftige og smakfylte ! Spe vekselvis med olje og gulrøtter, vend lett sammen.


Gulrotmuffins er nesten som små porsjonskaker med gulrotkake. Disse muffinsene er enkelt pyntet med naturell kremost og revet gulrot. Muffins – eller cupcakes , som de kanskje også kan kalles – fra Lise Finckenhagen.


Bringebær og hvit sjokolade i deigen, og ostekrem med sitron på toppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg