mandag 27. august 2018

Dikt om å være sammen

Inntil rabatt på pensum. Fri frakt for studentkunder! Finner du ikke pensumboka? Vi har pensumbøkene du behøver! Trenger du et godt sitat?

Hopp til navigering Hopp til søk. Norske Svenske Engelske. Dikt om livet – av 20. Veien kan ofte virke veldig lang, og tunnelen i enden usannsynlig trang, men selv om det kanskje føles slik nå, vil veien med litt hjelp en annen retning få. To må man være av Henriette Rantzau.


Kanskje de som holder munn er reddere enn deg? Der hvor alt er gått i lås må noen åpne vei.

Sterk er den som ser seg om og velger veien selv. Våg å vise hvor du står, stå på egne bein. Og aldri i evighet vil det vel skje. Men hugsamt er det nå likevel. De prater sammen som søster og bror.


Jeg har vært alene så lenge, er vant til å gjøre ting på min måte, Å plutselig finne den ene, har vært løsningen på livets gåte. Du utfyller meg og utfordrer meg, du lokker meg ut av mitt skall, du får meg til å miste fotfestet, men jeg frykter ikke lenge noe fall. Les og nyt dikt på Internett mens De kan! Pensumgaranti hos Adlibris! Veldig mange av de eldre, særlig mannlige, lyrikerne skriver veldig svulstig og ridderlig, om romantikk og natur.


Disse ordene skal ikke være sammen ! Det er bare adjektiv! Dette er ingen luft for lunger! Tiden er ikke et sted å være ! Luften er knust metall faller i. Jeg skrev dette diktet når jeg var sammen med deg, og jeg håper du kommer til å huske meg for.

Et lite dikt om hvor vanskelig det kan være å være barn,. Tanker om alle tingene i livet, hvor slitsomt det er å streve. Verden raser sammen , virkligheten kommer. Skaper sorg og tårer.


Fargene forsvinner, mister gnist. Leve er for strevsomt her orker jeg ikke bli. De små miraklene, de små gnistene varmer hjertet, men får det ikke til å bli.


Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg