fredag 31. mars 2017

Bmi 34 gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Vurdering av vektrelatert helserisiko krever målinger av kroppsmasseindeks (KMI) og midjemål.


På bakgrunn av ditt resultat vil vi komme med en anbefaling om hvilken behandling som kan være aktuelt for deg. Vi har et helhetlig tilbu og vi tilpasser behandlingen etter dine behov.

Hvis man er undervægtig – har et lavt Body Mass Index , skal man være særligt opmærksom på, om barnet i livmoderen har næring nok til at kunne vokse normalt – se de gennemsnitlige værdier for fostervægt. Flere med høy vekt Vekten går oppover for hele befolkningen. Det merker også de som registrerer data på gravide og fødende. Likevel er det nok mange av dem vi ikke ville kommet på var overvektige, fordi de er sunne og friske ellers, sier overjordmor Oddrun Hompland ved Stavanger Universitetssjukehus.


Men er det vanlig at de regner bmi da? Det gjorde de ikke på meg,var på første kontroll i dag. KMI (kroppsmasseindeks) beregnes ut fra en persons vekt og høyde, og er for de fleste et godt mål på mengden kroppsfett.


Dette gir også mulighet for å klassifisere i ulike vektkategorier.

For barn ≤ år gjelder andre normalverdier enn hos voksne. Formelen er ikke helt eksakt. Her kan du regne ut din BMI. Ved hjelp av vår unike kaloriberegner kan du også finne ut hvor mange kalorier du trenger i løpet av en dag.


Du får skreddersydde menyer som er tilpasset deg og dine behov. Denne kalkulatoren er ikke beregnet for barn. Det er kun personer over år som får et riktig resultat.


Moderately obese - Body mass index of 34. This indicates an unhealthy condition, your excess mass is putting you at risk for heart disease, high blood pressure, circulation problems, diabetes, gallbladder disease, and some cancers. Hvor mye du bør legge på deg som gravid , er individuelt og avhenger av din BMI. Jeg har fedme - ,BMI.


Og jeg trenger seriøst hjelp. Går på mange medisiner og har lavt stoffskifte. Jeg har en psykisk lidelse og er selvdestruktiv. BMI - BMI to 34. Er i en veldig vanskelig livssituasjon, og klarer ikke gå ned i vekt selv om jeg har prøvd.


Ingen spesiell oppfølging, annet enn at fødsel ble merket som rød og at jeg ikke skulle på fødeloftet, men på vanlig fødeavdeling. Var frisk og forholdsvis rask (bekken) hele svangerskapet.

Passet på å redusere inntak av sukker og dårlig matnår jeg gikk gravid , og samme aktivitetsnivå. Muskler veier mer enn fett og hvis man trener mye får man høyere bmi enn en inaktiv. Bmi skal egentlig ikke brukes på enkeltindivider, men heller på folkemasse.


Løsningen er åpenbar, om ikke enkel for den det gjelder - å gå ned i vekt og kvitte seg med det overflødige kroppsfettet. Hobbyen min er blandt annet helårsykling og er ute med sykkelen nesten hver dag, så med andre ord var jeg godt trent og alltid hatt mye muskler typ skøytelår før jeg ble gravid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg