mandag 20. mars 2017

Fontex trøtt

Indikasjoner Voksne: Depresjon. Korttidsbehandling av bulimia nervosa i de tilfeller der pasienten ikke har hatt tilstrekkelig effekt av psykoterapi alene. Barn og ungdom ≥år: Moderat til alvorlig depressiv episode ved uteblitt respons etter 4-sesjoner med psykologisk behandling. Seroxat, zoloft og Fontex gjør deg gjerne mer våken enn trøtt , men ikke sikkert legen din mener at noen av disse passer for deg.


Jeg har gått på Fontex i snart uker, og jeg merker lite forskjell! Jeg fikk fontex pga depresjon (litt angst). Nå er jeg bare trøtt. Kjempetrøtt, og nesten mer deprimert, fordi jeg ikke orker noen ting lenger.


Har slitt med depresjoner og angst i flere år. Synes ikke Fontex virker så bra,er det lurt å sette opp dosen? Fikk Lamictal som stemningsstabiliserende,synes virkningen er blitt mindre(har brukt det i ca.år) Hva synes du jeg skal gjøre?


Svar: Anbefalt max. Orker rett og slett ikke noe som helst. Er trøtt og kraftesløs konstant. Føler meg nesten litt følelsesløs og dopa. Er det slik de virker for all.


Dersom fluoksetin velges skal barnet observeres nøye med hensyn til om det blir urolig, trøtt , får kolikk eller ikke viser forventet vektoppgang. Gi derfor helsestasjonen beskjed også. Brukte en periode Fontex , men syns ikke de fungerte og gikk over til Seroquel og Lamictal. Blir trøtt , får merkelige drømmer og iblant restless legs av Seroquel, men ellers merker jeg ingenting.


Antidepressiva nedtrappingssyndrom kan utvikles i forbindelse med brå stans eller rask nedtrapping i behandling med antidepressiv medisin. Symptomer kan være forkjølelseslignende, søvnproblemer, kvalme, svimmelhet, og forstyrret følesans. Dosering Dersom beregnet dose ikke gir et helt antall tabletter, skal administrert dose reduseres til nærmeste hele tablett. Forsiktighetsregler). Jeg har lenge slitt med bulimi og depresjoner men kaster sjeldent opp nå (ca.3-ganger pr mnd).


Jeg har tidligere gått på fontex i mange år men de gjorde meg ekstremt trøtt og manglet sexlyst. Jeg begynte så på lamictal mg. Dette var den høyeste dosen jeg tålte, og deretter begynte jeg på wellbutrin 1mg i tillegg. Fluoxetin ( Fontex ) har for meg vært en super start i behandlingen av spiseforstyrrelse.


Det er en erfaring at det bare virker i starten, men da får man en kickstart på veien mot å komme ut av SF. Jeg har blitt litt trøtt av dem, til tider, når jeg har gått på den høyeste dosen. Et redningsmiddel for meg i de vanskeligste periodene har vært Tolvon.


Då får jeg sove godt, og det hjelper utrolig godt. De har imidlertid som bivirkning at man blir uggen og trøtt dagen etter om man ikke sover lenge nok. Ett tidigare varunamn är Seroscan som nu är avregistrerat. Mer enn 2ulike symptomer har vært forbundet med PMS, men de tre mest fremtredende er irritabilitet, spenninger og dysfori (nedstemthet).


Vanlige emosjonelle og uspesifikke symptomer er stress, angst, vanskeligheter med å falle i søvn (insomni), hodepine, tretthet, humørsvingninger, økt emosjonell følsomhet, og endringer i libido. Har du spørsmål om fysisk og mental helse? Diskuter helserelaterte spørsmål. HUSK: Her får du ikke kvalitetssikrede svar fra helsepersonell.


Ta kontakt med lege dersom du er bekymret for helsen din.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg