torsdag 17. oktober 2019

Hvordan strikke mønster på rundpinne

Det å strikke med strømpepinner er det mange som ikke er så glad i. Det blir ofte ujevnt mellom pinnene. Det er rett og slett litt mange pinner og holde styr på. Her skal jeg vise dere hvordan jeg bruker en lang rundpinne i steden for strømpepinner.


Her strikker jeg det ene beinet på en liten barnetights. Jeg strikket min først genser og er kommet til delen med mønster.

Merker der jeg begynner , strikker en runde og hopper en opp i diagrammet(mønsteret) på første maske på ny runde. Det ser ut som om jeg for en forskyvning allikevel, hvorfor? Hva gjør jeg galt siden mønsteret ikke r på linje i skj.


I denne DROPS video viser vi hvordan man strikker helpatent rundt med kast. Legg opp et jevnt antall masker på rundpinne. Denne videoen viser hvordan du kan strikke fine blomster rundt på rundpinne. Vil du lage like blomster, men strikker fram og tilbake på pinnene, søk etter flowers in a row. Da finner du flere.


Instruksjonsvideo fra Sandnes Garn som lærer deg å strikke flettemønster.

Skip navigation Sign in. Hvordan strikke flettemønster Sandnes. Er du som jeg, glad i hullmønster, men gjerne vil strikke det samtidig som du ser på TV i sofakroken eller kanskje er du nybegynner på hullstrikk. Dette var et nyttig tips holder på strikke ei julestrømpe med mønster og har hatt problemer o overgangen til ny omgang,. Vrange masker blir brukt til å strikke vrangen når vi strikker glattstrikk fram og tilbake.


Vi bruker også vrange masker når vi lager ribbestrikk og forskjellige andre former for mønster. Tråden ligger over høyre pinne som føres fra høyre inn i første maske på venstre pinne. Etter mange forsøk på å skjønne halvpatent på rundpinne , gikk det plutselig opp et lys for meg! Siden noen har spurt, tenkte jeg at jeg skulle prøve å få det lyset til å lyse litt for noen andre også.


Først og fremst vil j takke for super forklaring på hvordan man strikker falsk flette. J skal strikke meg en topp med raglanfelling og har lyst på din falske flette i midten av raglanen. Men har ikke peiling på hvordan det gjøres og håper på litt hjelp fra deg. På forhånd tusen takk.


I denne videoen viser vi deg hvordan du strikker riller, dvs. Jeg har en video av hvordan jeg strikker patentstrikk på nettsiden min hvis du står fast. Til slutt Sy sammen kant i kant (kortende mot kortende) med eller uten vri. Det kommer helt an på hva du liker.


Les mer på hvordan få fine fellinger som heller mot høyre eller venstre?

Siden ikke alle maskene strikkes på den forsterkede sålen, blir den kortere en resten av sokken. Derfor strikka eg alt i ett stykke på rundpinne. Denne genseren er jo strikket i halvpatent, noke som vil si at det kunn er rettmaskane som strikkes i patent, medan vrangmaskene strikkes vrang kvar omgang. Derfor gjør det ingen forskjell om bolen strikkes på rundpinne eller i to delar. Raglanfellingen blir den same.


Her håper jeg du finner noen praktiske tips om strikking, hekling og gjenbruk. Jeg liker gamle strikkeplagg, mønster og bøker og bruker dem ofte som utgangspunkt for nye ting. Du må gjerne lenke til bloggen min, men ønsker du å bruke bildene mine, setter jeg pris på at du spør først. Jeg ville strikket med tykt (evt dobbelt) bomullsgarn, på rundpinne. Når du har strikket ferdig, legger du grytekluten dobbelt og syr igjen øverst og nederst og syr på en hempe.


Akkurat hvor mange masker du må legge opp, kommer jo an på garn og pinner og hvor store du vil at gryteklutene skal være, så det må du nesten prøve deg frem med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg