tirsdag 1. oktober 2019

Vondt i hjertet når jeg nyser

Hei og tusen takk for godt svar! Jeg har slitt endel med låsninger og smerter i korsryggen. Spilte håndball før, så ryggen fikk sikkert seg noen smeller der.


Denne brennende følelsen jeg får når jeg nyser er ikke tilstede hver gang, men innimellom, og det gjør utrolig vondt ! Jeg har fått dette noen ganger før, og det er at det gjør vondt i den ene eggstokkken når jeg hoster og nyser.

Jeg vet ikke om dette har noe å si, men jeg er på den siste dagen av mensen min nå og jeg er jomfru! Jeg har i lengre tid (over år) hatt vondt i underkant av brystbenet (overgangen mellom brystben og mage). Jeg kjenner ingenting til vanlig men kun når jeg hoster, nyser , strekker meg eller presser på stedet med fingeren.


Det gjør kun vondt idet jeg legger press på stedet eller slipper opp presset. Jeg opplever ofte at når jeg nyser så får jeg noe helt avsindig vondt i armene. Hvorfor har hodet vondt når jeg nyser ? Hodepine, eller cephalgia når hoste, nysing er sjelden.


Denne tilstanden oppstår på grunn av økt venetrykk og et brudd på utstrømningen av blod fra hodet.

Når jeg nyser eller hoster så strekker det til noe skikkelig nede i magen. Lest litt om dette og står der det er vanlig, men er det ufarlig. Flere som får vondt når man nyser ? Får liksom vondt i eggstokkene. Så når jeg nyser , må jeg trekke beina opp og spenne liksom, så jeg ikke skal få vondt. Vondt bak kragebene og venstre side av kroppen ved stress.


Smertene kommer når han går tur, særlig hvis han går i motbakke. De kan også kommer når han måker snø eller rydder i garasjen. De er ofte så sterke at han må sette seg ne da går smertene raskt over.


På grunn av plagene klarer han ikke lenger holde følge med kona når de går tur, hun har derfor mast på han om å gå til legen. Men, jeg har ikke hatt spesielt slike symptomer nå , og den gang hadde jeg ikke noe vondt i brystet. Jeg har vært bevisst på å ta det rolig etter jul, og det har ikke vært spesielt stort arbeidspress i det siste. Jeg hadde lungebetennelse når jeg var ca. Jeg sliter ikke med angst eller depresjoner.


Så på et bilde i nevnte artikkel og tror jeg får smerter i “Oblicuus capitus Superior”. Jeg har enda ikke funnet ut hvilke bevegelser som framprovoserer disse smertene og om det kommer fra nakke eller rygg fordi de oppstår så plutselig og så vondt.

Men for det meste lider menn av dette, alderdom. Skjer ikke hver gang heller, men nok til at jeg frykter det når jeg kjenner en nys kommer. Har ikke hatt mensen siden det, nå nettopp nøs jeg også og da var det plutselig som å få støt på høyre.


Spesialisten poengterer at menn, oftere enn kvinner, lager lavfrekvente lyder når de nyser. Dette skyldes at de har større dimensjoner i luftveiene. Når vi er forkjølet eller tett i luftveiene av andre årsaker, som for eksempel ved allergi, vil lydene ofte være høyfrekvente grunnet trangere forhol sier Løseth.


Vondt i hjertet Lyrics: Kordan skal eg forstå om eg ikkje lar deg gå? Jeg har også veldig vondt i nakken og skuldrene i perioder. Idag gjorde det vondt bare å svelle vann. Tåler heller ikke betennelsesdempende medisin, og ble bare værre av å gå til fysio. Min far kjøpte en Voltaren gele til meg i Finland.


Der selger de slikt på bensinstasjoner. Bruker den kun på de værste dagene. Helse: Jauda, poster som gjest igjen.


Føler meg litt hypokondrisk eller bare paranoi men akkurat denne gangen føler jeg det kan være noe. Det har seg slik at i går kveld så fikk jeg så grusom smerte i venstre skulder og rundt venstre bryst. Var så vondt at jeg ville grine faktisk, så jeg gikk og la meg.


Hjerte og Blodårer. Man kan altså ikke ha vondt i selve lungen. Når taler brystsmerter for at det foreligger en.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg