torsdag 9. oktober 2014

Såre nipler gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Brystknoppene kan også bli litt såre i forbindelse med eggløsning og mens.


Såre nipler kan også være et tidlig tegn på en graviditet.

Har du hatt ubeskyttet sex, bør du sjekke deg for dette. Hvis du er usikker på om du er gravid kan du vente til du skal ha mensen for å teste deg. Jeg fikk mensen for dager siden, så tenkte derfor ikke jeg var gravid. Hei, jeg har veldig såre og ømme bryster, er det normalt. Smertefulle brystvorter kan forekomme i mange kvinner på ulike øyeblikkene i livet, uansett hvilken alder de er.


Men såre brystvorter kan komme av annet enn graviditet, samtidig som en ikke trenger å få såre brystvorter når en er gravid. Ifjord (6uke), og hørt at det er lett å bli fort gravid igjen etter en SA. Så litt rart at det har gått så lang tid imellom.

Hva tror du at sjansen for at jeg endelig er blitt gravid igjen er? Såre brystvorter er vanligvis et problem de første ukene. Dersom sårheten vedvarer til tross for riktig ammeteknikk kan årsaken være sopp, eksem eller at utdrivningsrefleksen er redusert eller svært langsom. Jeg har aldri opplevd såre brystvorter hvis ikke jeg har vært gravid , kun brysta.


De gangene jeg har vært gravid har jeg fått vondt i brystvortene en liten stund etter el. Et godtn tegn med andre ord. Krysser fingrene for at det endelig er din tur vennen. Soppinfeksjon, redusert eller langsom utdrivningsrefleks, overdreven bruk av brystpumpe og flate eller innadvendte brystvorter kan også medføre såre brystvorter.


Ja, mange opplever å bli såre i starten. Men mange blir også såre fordi de lar babyen die for lenge før melken er kommet skikkelig i gang. Spørsmål til dere som er gravide , og som hadde såre brystvorter som symptom. Var hele brystvorten sår ? Hvor tidlig fikk dere disse symptomene? Jeg tror egentlig bare jeg innbiller meg litt sårhet for tiden.


Men selve knoppen er ikke sår , det er bare rundt. Vi er selvsagt forberedt på at magen skal vokse i svangerskapet. Men du tenkte kanskje ikke over at brystene ville gjøre det samme?

Hva som skjer med brystene i svangerskapet kan du lese om her. Noen andre som også har veldig ømme og såre brystvorter? Ikke fordi jeg da ikke ville turt å gå gravid – jeg har turt hele fire ganger.


Jo mer vondt du har, jo mer vagger du, og jo mer du vagger jo mer smerter får du! De fleste, særlig førstegangsfødende, blir ømme den første uken når de skal amme. Dette har flere sammenhenger og forebygging av øm hud blir viktig. Huden på brystene er så tynn at det også lett kan bli litt vondt når den blir ekstra strukket.


Jeg har også kun såre brystvorter, og synlige blodårer på brystene som jeg ikke har hatt før! Venter mens i dag eller imorgen, enda ikke dukket opp, håper ikke den dukker opp! Håper du er gravid da! Regelmessige varme bad kan gjøre hemoroidene mindre såre.


Den siste tiden har jeg fått såre brystvorter (mann) og det ser ut til at det kommer etter at jeg har trent. Treningen min innebærer at jeg blir svært svett og jeg regner med at svette er grunnen til at brystvortene blir irriterte. Vanlige beymringer i svangerskapet.


Det vil skape trygghet. Fastlege Kari Løvendahl Mogstad erfarer at gravide kan ha et nærmest uendelig behov for informasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg