mandag 13. oktober 2014

Savner mamma dikt

Du tar det alltid rolig og pent, selv om jeg ringer både tidlig og sent, uansett hva jeg måtte lure på, har du alltid et vettugt svar jeg kan få. Leter du etter sitater om mamma ? Da har du kommet til riktig sted. Disse sitatene kan for eksempel passe fint på et morsdagskort.


Send en vakker blomsterbukett til mamma – Se det flotte utvalget av blomster hos Euroflorist. Men dere skal vite at jeg husker, jeg husker det som om det var igår.

Det gjør vondt å tenke på at jeg ikke kan gi dere den ene tingen dere ønsker dere mest, en frisk mamma og kone. Alt jeg kan love dere er at jeg skal kjempe, kjempe for å være her lengst mulig. Og jeg er en gammel dame selv, men jeg savner dem.


Savner mamma når hun er borte. Mamma og jeg bor alene , mamma trives her. Det du gjør, det du brenner for. Vil dele min verden med deg. Tiden renner ut for oss begge.


Hvis du en gang finner en bit i ditt hjerte som tilhører meg.

Ikke nøl et sekund. Du vet hvem jeg er. G Gud kan ikke være overalt. Jeg står med armene åpne. Trenger du et godt sitat?


Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake. Du kan skrive om det som er viktig for deg. Nå sitter jeg her i min rullestol og ser tilbake på livet. Et hardt men godt liv.


Men det er en ting jeg savner mest av alt, den ene tingen som definerte hvem jeg var. En mamma som brukte å gjøre alt for sine barn, en mamma som brukte all sin tid for å holde dem trygg og varm. Tips for å få det bedre. Mamma prioriterer kjæresten sin, jeg savner den gamle mamman min.


Hvordan snakke med pappa om at jeg vil flytte til mamma ? Vil flytte til pappa, men hver gang jeg tar det opp med mamma. Det er jo bare noe som er bra, fornuftig er mammaene, det skal de ha. For tårer, mamma kjære, gjør smerten mindre hard.

Og husk at blomstene vil vokse best først når det regnet har. Skulle ønske at jeg kunne fortelle veiene som du skal gå, men det kan jeg ikke, mamma - for du kan ikke forstå. Til Ingrid Uten deg ble solen borte i mitt liv Uten deg er stjernehimmelen tom Uten deg ble vinden som gav meg ånde borte Uten deg ble hverdagen så grå og trist Uten deg er all næring til livet blitt borte Hvem skal jeg nå dele mine sorger og gleder med Hvem skal jeg nå dele mine innerste tanker og følelser med Uten deg er jeg bare et tomt skall som bare eksisterer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg