mandag 27. juni 2016

Røde prikker på leggene etter soling

Blødning etter fingring og røde prikker etter shaving. Røde prikker på penis og penishodet, irriteres ved svetting og dusjing. SVAR: Hei, og takk for spørsmål.


Det er så klart vanskelig for oss leger her på ung. Hvis du vil ha et helt sikkert svar bør du derfo. Lichen planus har en tendens til å ramme huden rundt anklene og leggene. Keratosis pilaris: Veldig vanlig hudtilstand der man får røde prikker med ru overflate på fremsiden av lårene og leggene. Psoriasis: Hudsykdom som rammer ca.


Vanlig årsak til vedvarende skjellende utslett på leggene. NRK arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Klikk for mer informasjon. Det skjer bare ved bikinilinjen min, men jeg bruker en antibakteriell geleaktig greie, som funker helt supert! Husker ikke hva den heter, og den er kjøpt på kondomeriet eller noe sånt.


Visse typer gir ru og større flekker på fremsiden av leggene. Atopisk ekseArvelig eksem som ofte rammer bena. Ses vanligst som kronisk og tilbakevendende kløende utslett på baksiden av knærne.


Jeg er plaget med røde prikker på kroppen som klør. Prikkene er bitte små og holder seg på èn plass til de er tørket inn (blir en liten skorpe på hvis jeg har klødd meg). Dukker stadig opp nye. Begynte på brystet og skuldrene foran og bak. Nå er det også på armene, men lite på brystet.


Kirsebærflekker vil som nevnt sjelden gi noen kløe. Vanligste årsak vil være en overfladisk soppinfeksjon, eller eksem i huden. Behandlingen for disse er ulik. Første behandles med soppdrepende kremer og.


Etter ytterligere et par dager utvikler det seg et utslett på armene, beina og overkroppen. Skarlagensfeber: Først blir tunga rød med store prikker , ofte med et hvitt belegg i midten. Hvite flekker i huden… Har du noen gang hatt dem? Det er vanlig at disse dukker i løpet av sommeren, spesielt etter soling.


Hva forårsaker disse flekkene? De dukker opp noen ganger på ryggen og i ansiktet. Utrolig mange mener at man ikke kan dusje før timer etter soling , men. Også hadde jeg fått noen røde prikker på underarma og på lårene,. Mild konstant kløe, røde flekker med sølvhvit.


Ved gjentatt soling får jeg etter hvert de samme prikkene på fingertuppene og albuene. Jeg får røde prikker under huden på hælene etter første soling i solarium som klør og svir, uansett hvor lenge jeg har solt meg. Huden kan bli lett rosa, men det forekommer vanligvis kun røde prikker. Barbering og røde prikker , hva skal jeg gjøre? Etter at jeg sheiva hsr jeg fått fult av røde prikker der jeg sheiva,.


Sliter med kløe og røde prikker etter barbering. Fått røde prikker på tissen etter shaving. Takk for at du kontakter Ung. Det er dessverre ikke mulig for meg å si helt sikkert hva som kan være årsaken til dine prikker på beina, det er det bare en lege som kan gjøre. Flekkene begynte på leggene , men jeg har nå hvite flekker både på armene,.


Jeg har hvite prikker på leggene , ser ut som fregner. De blir ikke brune, og synes derfor ekstra godt om sommeren. Hvite prikker på lår og legger skrevet i 3. Det finnes mange ulike forklaringer på hvorfor utslettet oppstår. Det kan være følgen av en skade eller et traume, utslag på grunn av allergiske reaksjoner, autoimmune sykdommer, virusinfeksjoner og blåmerker.


Hei, For omtrent dager siden fikk jeg utslett på begge føttene, utslettet arter seg som små røde prikker. Jeg oppdaget utslettet etter en helgetur til Danmark. Utslettet har nå spredd seg til begge leggene. Det klødde ikke til å begynne med men klør litt nå. Ikke ømt, ikke hevelse.


Hva er årsaken til rød hud på føtter og ankler? De mulige årsakene til rød hud på føtter og ankler er varierte. Diagnose vil avhenge av om rødhet er også kløende eller sår, hoven eller varm å ta på , enhetlig eller flekkete, og om det er andre ledsagende symptomer.


Det begynner som en liten rød flekk, som etter noen timer blir til en liten blemme med klart innhold. Etter et par dager danner det seg en skorpe som etter hvert faller av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg