onsdag 1. juni 2016

Hodepine forum

Føler Paracet hjelper litt men jeg har ikke lyst til å bruke det hver dag i flere måneder. Det gjør vondt i øynene, bak øynene, pannen og rundt omkring fremme i hodet. Hodepine er ikke noe je. Har til tider en del vondt i hodet.


Har vært hos legen med det flere ganger tidligere, med beskjed om at det nok er muskulært. Er også en del plaget med stiv nakke og skuldre pga av mye pc-jobbing.

Mange her inne med hodepine , flere dager på rad? Det er vel sikkert normalt, men lurer på om dere bruker å ha en pause i blant? Datteren min på år har vært plaget med daglig hodepine nå i over måned. Har også vært en del plaget i perioder med hodepine fra iallefall i høst, men nå er det daglig.


Først fikk hun resept på voltaren, syntes ikke den gjaldt veldig m. Nå har jeg hatt vondt i hodet konstant i over en uke (jeg husker ikke nøyaktig når det begynte, men jeg vet at jeg forrige fredag var mektig irritert over å våkne med hodepine nok en gang - det var en spesiell dag forrige fredag). Ikke så vondt at jeg må legge meg ne ikke så vondt at jeg MÅ ta. Er sykemeldt men har til tider jobbet 1 likevel.

Merker veldig stor forskjell på de dagene jeg gir meg tidlig, da er ofte ikke hodepinen så ille. De dagene jeg har jobbet fulle dager derimot så sliter jeg med hodepine hele kvelden og ofte også på natten (sånn at jeg våkner opp midt på natten med dunking i hodet). Bistår i behandlingen av hodepinepasienter ved nevrologisk poliklinikk, planlegging og gjennomføring av forskningsprosjekter innen hodepine , smerte og søvn. Styremedlem i International Forum for Headache Nurses siden. Dog blir det verre når jeg har vært i aktivitet.


I de siste par ukene har jeg slitt med mye hodepine. Blir såpass intenst i perioder at jeg blir nødt til å ty til paracett for å kunne være i stand til å være med 4-åringen. Bruk forum og vennetjeneste for å utveksle erfaringer og meninger med andre brukere, eller send en melding anonymt til oss og få svar innen timer. Jeg har lenge hatt problemer med hodepine , men ingen av legene jeg har vært hos har klart å gi meg noen gode svar. Det eneste jeg har blitt møtt med hos leger er hva det ikke er - og derfor har jeg gått rundt med sterke smerter i flere år uten at vanlig smertestillende fungerer.


I tillegg til spenningshodepine finnes det en rekke andre former for hodepine. Migrene er en halvsidig og pulserende plage som rammer omtrent kvinner og menn. Denne typen kan ikke kureres, men lindres og behandles riktig etter gitt diagnose. Andre eksempler er Clusterhodepine som nesten bare rammer menn. Var selv veldig plaget av hodepine da jeg var liten, og var hos lege mange ganger.


De fant aldri noe galt før jeg til slutt kom til en som skjønte at dette var spenningshodepine, altså som følge av stress. I denne perioden som jeg var plaget med hodepine gikk jeg på barneskolen, og var så flink at jeg ble flyttet opp fra 3. Jeg har hatt hodepine stort sett hver dag i over uker.

Stort og smått om din helse. Flere her med hodepine ? Jeg sliter med hodepine i varierende grad igjennom hele dagen. Jeg er sykemeldt, men det er likevel tungt å komme seg.


I det siste har åringen slitt med hodepine gjerne på morgenen. Det bedrer seg utover dagen. Han får da være hjemme til det har gitt seg og drar til skolen når han kjenner at hodepinen begynner å lette. Det jeg lurer på er om dere som har barn med ADHD har opplevde problemer med hodepine og ADH. Når man har hadd hodepine som liksom ikke gir seg i over uke, og føler at pulsen er noe høy, kan det være tegn på sv.


Har vært forkjølet,og hostet endel i det siste,men begynner liksom å gå over,men ikke hodepina ! Spør oss er et åpent forum. Forum for spesialisterklæring kan nå tilby spesialisterklæringer innen ortopedi. Ivan Hvid er professor og overlege i ortopedisk kirurgi. Ivan har lang erfaring innen spesialisterklæringer og har kort ventetid.


Letter nakkesmerter og hodepine. Videoens første øvelse er en teknikk som kalles suboccipital inhibisjon. Dette er den eneste øvelsen i mitt program hvor du trenger en partner for å utføre øvelsen.


Det er en enkel og svært effektiv teknikk man kan gjøre på hverandre for å lette på både nakkesmerter og hodepine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg