tirsdag 17. mai 2016

Legge opp gardiner med symaskin

Mange flotte motiver, farger og gardinlengder. Kjøp gardiner som passer deg! Stort utvalg av kvalitetsprodukter til gode priser. Bestill på nett eller hent i butikk. Alltid stort og oppdatert utvalg.


Gardiner av alle typer og sorter.

Nordens største nettbutikk for hjeminnredning. Shop online til gode priser. Få inspirasjon til hjemmet - sjekk ut våre siste interiørnyheter! Bunnfald med symaskin.


Mål hvor lang gardinen skal være. Klipp rett lengde på gardinen og sikksakk deretter kanten. Skjul deretter sikksakksømmen ved å brette den inn. Det blir penest hvis du gjør en dobbelbrett.

Sy en vanlig rettsøm mm fra kanten. Glem nåler og symaskin ! Nå kan du enkelt legge opp både gardiner , duker og bukser m. Fungerer også bra for å fikse små rift i klær. Tapen tåler både maskinvask og rensing. Har du ikke blindsøm på symaskinen kan du sy for hånd.


Ikke bruk for små sting, i tilfelle du blir nødt til å sprette opp igjen! Heller for store enn for små. Har derfor drøyet med gardiner , siden mamma gjorde en fantastisk jobb med de forrige gardinene. De ble lagt ned og jeg vet ikke hva, men det i alle fall litt av en jobb.


Det var de siste gardinene av den sorten og det viste seg å være noe feil med lengdene. Det ble dermed litt skjøting og triksing i tillegg, derfor ble det litt av en jobb. Denne symaskinen kan mer enn å legge opp bukser og sy gardiner.


Den kan tråkle sammen et istykkerrevet liv! På rehabiliteringssenteret Dorcas hus i Øst-Kongo er symaskiner og sømutdanning et av tilbudene til kvinner som har overlevd brutale krigsvoldtekter. Jeg hadde knapt tatt i en symaskin når jeg la opp gardiner første gang. Jeg rett og slett bare målte opp hvor lange jeg ønsket at de skulle være, klipte av bunnen (men sparer noen cm).


Var det forståelig nok?

Interiør – fine pynteputer og gardiner er dyrt, så her er det mye å spare på å sy selv. Det samme gjelder ikke klær. En billig hobby – oppstartskostnadene er lave, og du vil spare det kjapt inn igjen når du lærer deg å bruke maskinen. Nyttige og enkle reparasjoner med symaskin. Bli kvitt hull på knærne.


Mener jeg har hørt at det går an å kjøpe ett eller annet som man kan lime opp gardiner med når de må legges opp , stemmer ikke det? Stryke på eller noe? Jeg er så himla dårlig på å sy, og dette er et tynt, tynt stoff som på en måte lever litt, det blir garantert ikke pent med symaskin. Derfor har vi valgt ut de maskinene, vi synes lever opp til alle kravene man stiller til en god symaskin eller overlock-maskin. Med alle funksjonene og tilbehøret de kommer med , gir disse symaskinene deg virkelig muligheten for å utfolde dine kreative sider i alle mulige typer materialer, fra myk jersey til tykk lær.


Ny kraftig symaskin frå Janome. Bruksvenleg symaskin med alle nødvendige saumar og funksjoner til vanleg hushaldningsbruk f. De beste kuppene finner du her. Halens har alt du trenger av klær. Hjemmeartikler for enhver smak. Alt hva du trenger på badet.


Håndkler, matter og kurver. Sjekk alltid med NetOnNet først. Fri Frakt, Lave Priser, Bra Utvalg! Faldebåndet du stryker på, uten søm, for å legge opp gardinen din. Finn laveste nettpris her.


Uten å sy kan du nå skape vakre gardiner på bare noen få minutter. Her har vi samlet ulike søminstruksjoner for at du på best mulig måte skal ha alt du trenger for å komme i gang med å sy din egen gardin. Jeg har mange slike gardiner som er 5-7cm for lange,så her ligger det litt på gulvet så og si hver gang på gardinene. Her viser jeg hvordan du enkelt kan sy en fruktpose av en brodert duk og en gardin. Du kan selvfølgelig bruke andre tekstiler som du måtte ha hjemme.


Jeg prøver hele tiden å finne nye måter å bruke mindre engangsplast i hverdagen. For en stund siden begynte jeg å ta med meg små, lette tøyposer til butikken for å ha frukt i. Tidligere har jeg sydd ett sett gardiner med blendefor,. Legg opp gardinen i bunn og legg inn evt blytråd eller blylodd slik at gardinen henger. Har gardiner som er så lange at de går helt ned til gulvet.


Dessverre har jeg også noen dyr som gjerne bruker de til å klatre i (skummelt siden de kommer seg opp til vinduet og kan dette ut). Du får kjøpt selvklebende borrelåsbånd til å legge opp gardiner med uten å sy. Lystette gardiner du liksom!


Dette vil gi deg to 90-tommers bred gardin paneler. Tilsett ca ytterligere inches til lengden på teppet paneler, noe som åpner for stanga åpningen og bunnen hem områder. For eksempel, hvis din opprinnelige lengde måling er inches, legger til en ekstra inches, endte opp med en gardin panel som er inches lang.


Jeg tror heller ikke det gjør noe å bruke kanten slik den er. Det kommer litt an på gardinen. Jeg måtte tre inn en metallstang i den nederste delen av gardinen – den må jo være på plass ellers faller ikke gardinen slik den skal.


Men om du legger opp selv eller bruker en eksisterende kant er opp til deg #128578; Lykke til med syingen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg